  • Data: 2022-08-16 20:30:14
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2022 o 18:33, Shrek pisze:

    > Dobra miałem się już nie odzywać, ale skoro już przyznałeś że nie chodzi
    > o pweność a o prawdopodobieństwa, to należy porównać prawdopobobieństwa
    > spowodowania śmierci przez rażenie i duszenia a tym, że wioł i umar od
    > śladowej ilości narkotyków (czyli przeżył wcześniej dużą, ale potem
    > przekręcił się od śladowej).
    > Miałem napisać coś jeszcze ale się powstrzymałem.

    No wiec jeszcze raz wytłumaczę. Tu nie chodzi o to, czy coś jest pewne,
    czy prawdopodobne. Dowodem w sprawie jest opinia biegłego. Jeśli biegły
    opierając się na swojej wiedzy specjalistycznej napisze, że ma pewność,
    że denat zmarł od porażenia taserem, to skażą oskarżonego. A jak
    napisze, że nie ma pewności, to tak, jakby w ogóle nie było powiązania
    pomiędzy taserem, a śmiercią.

    Sędzia nie po to biegłego ma, by sam kalkulował, co jest bardziej
    prawdopodobne. Możliwe jest powołanie jeszcze innego biegłego, ale
    szanse na to, ze on bedzie jakoś szczególnie bardziej pewien nie są zbyt
    duże po prostu. Zwłaszcza, że ostatnimi czasy ujawniono kilka takich
    spraw, gdzie odbywającego już prawomocną karę nagle uwolniono, bo się
    okazało, że właśnie ktoś uznał, ze prawdopodobnie jest winien.

    --
    Robert Tomasik