  • Data: 2006-02-11 01:14:23
    Temat: Re: Konferencja prasowa min.Ziobro
    Od: name <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl> wrote:

    > U?ytkownik "Grzech" <g...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > mysle, ze tylko jeden: odszkodowanie sie nie nalezy, poniewaz Spolka
    > nie starala sie zapobiec szkodzie. To mniej wiecej tak zamo jakby kierowca
    > jechal
    > calkowicie zasniezonym samochodem i domagal sie odszkodowania, bo
    > przeciez on nie wiedzial, ze trzeba odsniezyc przednia szybe!

    Raczej mniej niz wiecej. Odpowiedzialnosc uzytkownika mozna rozpatrywac
    dopiero *po* *wyczerpaniu* odpowiedzialnosci architekta i wykonawcy.

    Jezeli juz chcesz porownywac do auta, to raczej do slabego dachu zalamujacego sie
    pod byle ciezarem.

    Jest calkiem duza ilosc wyrokow p-ko Fordowi za szkody spowodowane zgnieceniem
    dachu podczas wypadku spowodowanego przez kierowce (czyli klienta Forda).
    Bo to mozna przewidziec zgniecenie dachu z pasazerem w srodku,
    o czym swiadcza setki prac badawczych Forda
    w tym kierunku. Tyle, ze sie nie oplaca. Wtedy wkracza mechanizm nawiazek idacych
    proporcjonalnie do dochodow brutto kryminalisty. I wtedy dopiero pomaga.

    Mowimy oczywiscie o krajach ktore nie sa panstwami prawa.

    > Moja inteligencj? obra?a stwierdzenie i? administrator budynku nie
    > ma obowi?zku od?nie?ania dachu budynku i to pomimo intensywnych opadow
    > sniegu. Ale coz widocznie, aby dojsc do wniosku, ze warto usunac zalegajacy
    > snieg
    > trzeba wyzszej inteligencji.

    Jest wazna roznica pomiedzy "warto" a "obowiazek". Uzytkownik ma prawo oczekiwac ze
    budynek spelnia *minimum* bezpieczenstwa.

    Jakos nie widzi mi sie babca czy blondynka *legalnie* wynajmujaca dom, i
    biegajaca po dachu, kiedy tylko pada snieg.

    Od przewidzenia sniegu jest profesjonalista, zwany architektem.
    Ba, musi miec szkoly i egzaminy! Babcia i blondynka nie musi.

    Wykonawca tez ma obowiazek uzywania mozgu kiedy widzi
    ze dolozenie skrzydel do czolgu wcale nie spowoduje latania.
    Mimo, ze architekt tak wyliczyl i nakazal zepchniecie z urwiska.

    Przeciwnie. Widze niebezpieczenstwo kiedy przecietny zjadacz chleba wchodzi na dach,
    nawet plaski.
    O zgrozo: oblodzony!

    Hint: ubezpieczenia dla dekarzy sa bardzo wysokie! Zgadnij dlaczego.