  • Data: 2005-01-13 14:48:47
    Temat: Re: Komputery pod lupa komisji europejskiej
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > komputerów. Komisja bada, czy wskazany w nich wymóg zakupu mikroprocesorów
    > konkretnej marki albo równoważnych mikroprocesorów o określonej
    > częstotliwości jest zgodny z dyrektywami regulującymi kwestie udzielania
    > zamówień publicznych

    Wydaje mi sie, abstrahujac od przepisow prawa, ze wskazanie konkretnej
    marki, a nawet konkretnego modelu procesora, moze byc jak najbardziej
    uzasadnione. Przyklad to np. najnowsze procesy Intela z hyperthreadingiem -
    wielowatkowosc przy wykorzystaniu tylko 1 procesora. Inny przyklad to bardzo
    sympatyczne rozwiazania wieloprocesorowe z Athlonem 64. Nie powinno sie
    ustawowo blokowac wyboru pewnych rozwiazan i kupic jakas porazke tylko
    dlatego, ze siakis kuzyn szwagra wujka pana Kazia z rady nadzorczej oferuje
    sprzecior znacznie tanszy. IMHO ustawa o zamowieniach publicznych powinna
    byc znowelizowana, a nawet zniesiona (na rzecz upublicznienia zamowien
    publicznych) albo cos w tym stylu.
    --
    Olleo