    From: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komplet punktów...
    Date: Sat, 29 Jun 2013 19:42:00 +0200

    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    > zliczać punktów. Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
    > sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
    > że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
    > wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.
    > Według mnie powinni policzyć mu punkty za prędkość i za wyprzedzanie
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy
> [...]

    Wszystko zależy od tego, kiedy nagrany był materiał telewizyjny.
    19 stycznia 2013 roku przepisy w tej materii uległy zmianie i jeżeli
    wykroczenie miało miejsce po tej dacie,
    to niefortunny kierowca zgodnie ze znowelizowanym kodeksem ma prawo domagać
    się jedynie 10 punktów karnych.
    Niestety, jak to zwykle bywa, sporo "panów władza" dalej próbuje i część
    nieświadomych kierowców się łapie.
    Źródło niezbyt wiarygodne, ale nie chce mi się szukać bardziej wiarygodnego:
    http://wykroczenia.wieszjak.pl/wykroczenia-drogowe/3
    12488,Punkty-karne-2013.html
    Pozdrawiam.
    WOJO