    From: roburkov <r...@g...ciach.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kompensata.
    Date: Fri, 3 Mar 2006 19:30:52 +0100

    > Dzieki. Co do prawa zastawu - czy moze mi kontrolowac w tym momencie co
    > wynosze?
    > Jesli wewnatrz lokalu sa ruchomosci moich klientow, na co mam potwierdzenie
    > w odpowiednich umowach (usluga naprawy), to czy wynajmujacy ma prawo
    > zatrzymac lub utrudnic mi wyniesienie z lokaly takich rzeczy?

    Co do wszystkich rzeczy wniesionych do lokalu istnieje domniemanie prawne,
    ze sa Twoja wlasnoscia. Wynajmujacy moze je zabrac i przechowac do chwili
    uregulowania czynszu. Ba, nie musi nawet dawac wiary prawdziwosci umow z
    klientami, ktore mu pokazesz. Z czysto praktycznego punktu widzenia w
    przypadku takiego ruchu wynajmujacego to Ty jestes na gorszej pozycji. Bo
    pewnie odzyskasz rzeczy nalezace do klientow, ale kto wie, czy nie stracisz
    ich zaufania nie zwracajac rzeczy na czas. Ale to taka pozaprawna uwaga.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov