eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-17 21:34:49
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    > Kierowca MPK autobusem raczej nie "włada" - choćby dlatego, że raczej
    > nie może nim pojechać na wakacje. Wypożyczony samochód jest
    > jaknajbardziej we "władaniu".
    >
    > Shrek.

    Dzierżenie to też władanie. To jest właśnie ten przypadek w którym komornik
    powinien moim zdaniem mieć prawo do odstąpienia od zajęcia (niemniej nie ma
    jeśli wierzyciel się uprze).
    ---
    A moim zdaniem w każdym przypadku należy badać własność ponieważ jest to
    jedyne sensowne kryterium oceny czy właściciela rzeczy można narazić na jej
    utratę. Nie może być tak, że urzędnik przyjmuje domniemanie posiadania
    rzeczy i nią swobodnie dysponuje, gdy jej właściciel w ogóle o tym może nie
    wie. Bo takie domniemanie jest dobre gdy chodzi o ochronę własności (by nie
    musieć dowodzić posiadania) a nie jej utratę.

    Mówiłem, macie nasrane we łbach. Niestety.