  • Data: 2009-06-09 07:57:43
    Temat: Re: Komornik-"...nie wiecej niz 50 %..."
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czapla pisze:

    > Nie jestem już na bieżąco, ale komornicy stosują różne sztuczki. W czasach gdy
    > wojowałem z komorniczką wyszukałem przypadek, że komornik zajmował całą pensję.
    > Sprawa zrobiła się głośna, opisały to media i okazało się wtedy, że jeśli
    > wynagrodzenie wpływa na konto bankowe, to komornik może wtedy zabrać wszystko.

    Czyli nie była zajmowana pensja, tylko pieniądze na koncie bankowym.
    To istotna różnica. Swoją drogą egzekucja z rachunku bankowego też ma
    swoje minima nieegzekucyjne.

    > Komornik, za pośrednictwem prasy, "życzliwie" poradził wtedy zadłużonemu, żeby
    > odbierał pensję osobiście. Nie wiem czy coś się zmieniło w przepisach, bo to
    > sprawa sprzed kilku lat.

    Pewnie nic. Jest orzecznictwo, że pensja przelana na konto przestaje
    być chroniona jak pensja. Również jak dłużnik weźmie gotówkę, a potem
    zostanie zdybany z nią przez komornika, to musi oddać całość, co
    zostanie zajęte, a nie twierdzić, że ten banknot, to dostał od
    pracodawcy. Może jak kupi sobie plazmę, to też ma być wyłączona spod
    egzekucji, bo ciułał na nią z minimalnych pensji? :)

    --
    Liwiusz