  • Data: 2008-05-12 06:38:42
    Temat: Re: Kominek
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Skoro nasz "fachowiec" nie przewidział nadmuchu i zawał umowę
    > ryczałtem na
    > działający kominek, to jest głupi i tyle. Powinien przyjść przed
    > pracą i
    > powiedzieć inwestorowi, że za tyle mu się nie opłaca, bo trzeba
    > jeszcze
    > powietrze doprowadzić. Wybór należy poniekąd do inwestora i o ile
    > tylko
    > sposób wykonania nie jest niebezpieczny, to po poinformowaniu
    > inwestora o
    > zagrożeniach można robić wg jego fanaberii. Ale ważnym jest, by
> [...]

    Spójrz na przypadek pokrewny: instalacja gazowego podgrzewacza
    wody, tzw. junkersa. Najpierw zamawiasz opinię kominiarską w której
    określa się m.in. sposób odprowadzenia spalin oraz rozwiązanie
    nawiewu. Potem zamawiasz kominiarza, który do komina zainstaluje
    wkład ze stali kwasoodpornej, następnie wzywasz hudraulika, który
    instaluje kocioł. Osobno wzywasz stolarza, który w drzwiach wykonuje
    kratkę nawiewu.
    Ty jako inwestor odpowiadasz za wykonanie wszystkich elementów,
    ale masz swobodę zlecania ich oddzielnym wykonawcom i za każdą
    robotę płacisz osobno. Jak zamówisz tylko podłączenie kotła to
    nie oczekuj, że hydraulik zamontuje ci również wkład i wstawi
    kratkę w drzwi, i to jeszcze za darmo.