    From: Mikaichi <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kominek
    Date: Sun, 11 May 2008 23:57:00 +0200

    Użytkownik Alek napisał:
    > Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał

    > Zamówienie było na wykonanie kominka a nie na ekspertyzę kominiarską.
    > Tę należało zamówić osobno, przed zamówieniem kominka.

    Dlaczego zamowic osobno? Jak zamawialem meble do kuchni, to przyjechal
    facet i powiedzial "panie to bedfzie pasowac, to bedzie pasowac, a to
    gniazdko jak pan nie przesuniesz to bedzie xujowo wyfgladalo, a do tego
    kolanka panu zlew podlaczy tylko magik". I bylo "po ekspertyzie".

    Wiec jesli kolesie przywiezli kominiek i nic nie powiedzieli, ze nei ma
    nadmuchu tam, gdzi epowinien byc, to jest ich wina.

    > Inny przykład: sprzedawca pralki dostarcza pralkę i nie ma obowiązku
    > sprawdzać, czy instalacja elektryczna jest dość mocna, czy kanalizacja
    > jest drożna itd.

    Ale jezeli ten sprzedawca dostarcza ta pralke i widzi, ze nei ma
    gniazdka, ze nie ma odplywu i ze nei ma ujecia wody - to mowi "ale
    panie, ta pralka to tu nei zadziala, pan o tym wie?"

    > Zamówienie było na wykonanie kominka a nie na ekspertyzę budowlaną.
    > Tę należało zamówić osobno, przed zamówieniem kominka.

    ROTFL.

    To tak jakbym klientowi zamawiajecemu sklep internetowy nei mowic, ze
    potrzeba system platnosci. Bo nei byla zamowiona analiza, czy system
    platnosci klient potrzebuje.

    Dla mnie sprawa wyglada tak - nei poinformowano klienta o brakujacych
    elementach, bez ktorych dzialanie kominka moze byc niemozliwe lub
    dyskomfortowe. Innymi slowy - sprzedano produkt zatajajac wymagania
    jakie sa potrzebne do jego uzytkowania. Mozna sadzic, ze bylo to
    dzialanie w zlej wierze "sprzedac i neich si eklient martwi, zaplacil i
    to jego problem".