    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja i jej nastepstwa
    Date: Mon, 20 Aug 2007 22:22:50 +0200

    Użytkownik "Wit(old)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fabune$gd6$1@news.onet.pl...

    > Miaałem stłuczkę nie z własnej winy. Boli mnie kark i głowa. Chcę iść na
    > zwolnienie lekarskie i zgłosić ten fakt ubezpieczycielowi sprawcy celem
    > uzyskania odszkodowania. Czy sprawca poniesie konsekwencje karne? Nie
    > chcę mu narobić problemów.

    Przede wszystkim udaj się jak najszybciej do najbliższego Ci szpitala.
    Bezpośrednio po stłuczce człowiek jest w szoku i nie czuje bólu. Zresztą i
    pewne obrażenia potęgują się w czasie. Ból, o którym piszesz może sam
    ustąpić, ale być może to coś poważnego. Na tym etapie sprawcą się nie
    przejmuj, a ważniejsze jest Twoje zdrowie.

    Lekaż na izbie przyjęć zrobi stosowne badania i powie co dalej. Zwolnienie
    lekarskie, jeśli nawet je dostaniesz, nie ma żadnego przełożenia na to, czy
    zdarzenie drogowe zostanie uznane za wykroczenie, czy przestępstwo. O tym,
    czy obrażenia są na tyle ciążkiem, ze kwalifikują się do ścigania jako
    przestępstwo decyduj biegły lekarz.

    Natomiast Tobie do ubezpieczenia przyda się karta informacyjna ze szpitala
    i ewentualnie dalsza dokumentacja medyczna. Z OC sprawcy dostaniesz
    odszkodowanie za trwały uszczerbek na zdrowiu. Możliwe jest dochodzenie
    dalej idących roszczeń, ale to nadal ze sprawcą nie ma żadnego związku.