    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja drogowa
    Date: Sat, 05 Sep 2009 08:31:08 -0500

    MiK wrote:
    > Wczoraj uczestniczylem w kolizji drogowej. Sprawa wygląda następująco. Przy
    > drodze był parking. ja dokonyweałem manwewru cofania, ażeby nawrócić w ten
    > sposób, że\by wyjechać na drogę. Podczas manewru w tylnich lusterkach
    > widzialem to co było za samochodem. Nijak nie miałem możliwości zobaczyć
    > nadjeżdżającego pojazdu.

    No i to kończy sprawę. Skoro nie mogłeś zobaczyć, to było zapewnić sobię
    pomoc innej osoby, tak abyś mógł zobaczyć.

    No chyba, że potrafisz wykazać, że facet celowo dodał gazu, aby w ciebie
    wiechac i zarobić na remont. Podejrzewam, że nie potrafisz, a facet
    stwierdził, że mu wyjechałeś w ostatniej chwili.

    > Mandat dla świętego spokoju przyjąłem.

    W ten sposób sprawa została zamknięta i nie ma do czego wracać.

    > W zaistniałej sytuacji mam pytanie. Czy policjanci orzekając o mojej winie
    > nie nadużyli kompetencji, rzeczywiście mieli rację.

    Tego ci już teraz nikt nie powie, chyba, że jakimś cudem masz nagranie z
    kolizji.

    > Czy ów mandat
    > rzeczywiście jest zasadny, i czy to przypadkiem nie ten facet jest winny
    > całej sytuacji.

    Po rybkach. przyjąłeś mandat i sprawa sie skończyła. Teraz choćby się
    okazało, że jest zuopełnie inaczej nie ma szansy tego odkręcić.

    > Przypominam, iż ja nie mogłem go zobaczyć, ani w szybie
    > bocznej, ani w lusterkach. on mnie widziałdoskonale.

    On zapewne twierdzi, że cię nie widział doskonale, a ty twierdzisz, że
    nie mogłeś go zobaczyć, więc było nie zawracać.

    I tak samo stwierdzili policjanci i dostałeś mandat.

    > Tylnie światła cofania
    > też powinny mu dać do myślenia. W zaistniałęj sytuacji\, czy moja wina jest
    > zasadna, czy można się gdzieś odwołać, czy jest sens się handryczyć i czy
    > takie orzeczenie o winie rzeczywiście jest zasadne. W razie czego mam
    > porobione zdjęcia z miejsca stłuczki (które można wykorzystać jako dowód).

    Nie można się odwołać od przyjętego mandatu. Wyjątki od tego akurat cie
    nie dotyczą.

    Co do dowodu rejestracyjnego zapewne dostaniesz go z powrotem jak
    pokażesz świstek z badaniami.