  • Data: 2010-05-08 08:58:09
    Temat: Re: Koleżanka zgubiła weksel
    Od: mi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte wrote:
    > Więc wyraźnie rozróżnij.
    > Od dorosłego człowieka można i należy oczekiwać świadomości skutków
    > prawnych popełnianych czynności. Szczególnie gdy ma bezproblemową
    > możliwość sprawdzenia konsekwencji przed podjęciem decyzji.
    > Jeśli tego nie czyni - to nie jest niewiedza lecz głpota (delikatniej
    > rzecz ujmując).

    Ogólnie masz rację co do krytycznej oceny, ale ja bym ją sformułował o
    wiele słabiej. Z kilku powodów. Pierwszym jest wyrządzenie szkody
    wyłącznie samej sobie, a co jak co, uważam to za jej nieograniczone
    prawo i nic nam do tego. :)

    Po drugie: Nie lubię nawyku zniewolonego społeczeństwa, które w odruchu
    odnosi się krytycznie (tak oględnie to nazwę) do innych szarych ludzi
    gdy jest mało odważnych jest do postawienia się potężniejszym. I otóż
    chodzi - nie widzę powodu do krytyki szaraka, ma prawo być głupim czy
    nierozważnym, nic nam do tego jeśli wyrządza szkodę tylko sobie. Jest
    wiele ważniejszych spraw do krytyki i działania.

    mi