  • Data: 2010-05-07 09:58:05
    Temat: Re: Koleżanka zgubiła weksel
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mi pisze:

    > Podziwiam Twój optymistyczny stosunek do rzeczywistości. Też bym tak
    > chciał. Osobiście mam wrażenie, że patologią obecna druga PRL stoi.

    Z moich niewielkich obserwacji wynika, że nie jest tak źle. Prawda, jest
    wielu dłużników wekslowych, którzy nie mogą się bronić, bo sami nie
    zadbali o odpowiednie zabezpieczenie się, ale pozostawmy ich samych ze
    swoją głupotą lub niewiedzą. To nie wina sądu.

    Natomiast widziałem sprawę w sądzie okręgowym w Warszawie, gdzie sąd
    nawet nie wydawał nakazu zapłaty, tylko kierował sprawę do postępowania
    zwykłego, wydawało mu się bowiem podejrzane, że prawie 100-letni dziadek
    miałby podpisać weksel na 100 tysięcy zł.

    W innej sprawie dłużniczka zgłosiła zarzuty oparte nawet nie na umowie
    wekslowej, tylko na jakichś innych umowach, którymi te weksle miały by
    być zabezpieczone i nie dość, że wygrała, to jeszcze uzyskała
    wstrzymanie wykonania nakazu zapłaty do czasu rozpatrzenia sporu.

    Tak więc nie jest źle. A jeśli gdzieś komuś dzieje się krzywda, to warto
    przyjrzeć się tym sprawom bliżej i może nawet je opisać ku przestrodze,
    pod warunkiem oczywiście, że przegrana wynika z błędu sądu, a nie z
    nienależytej obrony pozwanego.

    --
    Liwiusz