eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu › Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Subject: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5e0a18da$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a1c1b$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a33dc$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a5b6e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0a600a$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0dde52$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0e2c9d$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0e3293$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0e4d9e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e0f75a4$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 3 Jan 2020 21:37:50 +0100

    W dniu 03.01.2020 o 18:07, J.F. pisze:

    > No jakos tak, ale typowe zapalenie leczy sie w miare prosto, wiec gdzie
    > tu jakies pieniadze ?

    Ale nie masz osobno wycenionego zajrzenia, osobno oceny i osobno
    wystawienia recepty, tylko razem ryczałtem.

    > Chyba, ze laryngolog skieruje na dodatkowe badania do polprywatnej
    > przychodni swojej zony, o czym pacjent nawet nie wie, a co sie ponoc
    > zdarzalo.

    Oczywiście, że tak.

    > ale co to - jakas spoldzielnia ordynatorow, czy zrobili w jeden dzien, a
    > zaplacic kazali sobie za 3 ?

    Nie za bardzo nadaje się to do pisania na publicznym forum :-) Nie będę
    uczył, jak się oszukuje. Czasem po prostu pacjenta w ogóle nie ma.
    Czasem puszcza się pacjenta na przepustkę (formalnie przychodzi po wypis
    dzień później) i już można na puste łóżko kogoś wrzucić.

    > No coz, ojcu kazali sie na planowy zabieg stawic w piatek.
    > "Dzis juz nie bedziemy pana kroic - przyjmujemy do szpitala i wypisujemy
    > przepustke do poniedzialku".
    > Nie wiem - ulatwienie dla pacjenta, czy wiecej pieniedzy.
    > Ale w poniedzialek tez nie pokroili, wiec pewnie z procedury i tak
    > dostali tyle samo pieniedzy ...

    No widzisz. Pewnie inna jest opłata za trzy dni, a inna za 5 dni :-)

    > Zaraz. NFZ chyba nie jest taki glupi, zeby nie wiedziec, ze w jednej czy
    > dwoch wizytach to ortopeda kolana nie naprawi.
    > Ortopeda ma wydac wstepna diagnoze, naprawi potem szpital.

    I tu byś się zdziwił.

> [...]
    > -ustalil co ustalil, kazal isc do lekarza rodzinnego, wziac skierowanie
    > do ortopedy, pokazac mu wyniki i brac skierowanie do szpitala na zabieg,
    > -tak zrobilem, trafilem do ortopedy nr 2, "panstwowego", ktory
    > skierowanie wystawil,
    > -i wrocilem ponownie do ortopedy nr 1, tym razem w szpitalu, prywatnym
    > ale platnym z NFZ,
    > -zreperowal kolano.
    >
    > Mowisz, ze nr 1 mogl sobie cos dopisac ?
    > Czy raczej nr 2 wypisal potem skierowanie na rezonans i naweto go
    > wykonal w swoim drugim prywatno-publicznym gabinecie ?

    Trzeba zbadać. Na Twoje opowiadane, to Ty zapłaciłeś za swój rezonans i
    wyniki u pierwszego ortopedy, Normalnie drugi ortopeda powinien te
    badania na koszt NFZ zrobić, ale je miałeś, więc pieniądze z NFZ dostał,
    a bada ń nie robił.

    > Nie wiem, ale zakladam, ze potrzebne rzeczy, za ktore nalezy zaplacic.
    > Czy wlasnie rezonans zawiera, a skoro pacjent przyniosl wlasne wyniki,
    > to sie nie robi ... ale pieniadze bierze ?

    Tak, bo NFZ płaci ryczałtem.

    > Ale ... procedura jest platna w zaleznosci od rzeczywiscie wykonanych
    > krokow, czy ryczaltem - operacja na kolanie, 7700zl ?

    Ryczałtem. Czasem są jakieś tam progi. Przykładowo kilka lat temu NFZ
    płacił 4.000 zł za operację wzczepienia takiej sprężynki rozszerzającej
    naczynie krwionośne przy sercu (robi się to przez tętnicę udową), ale
    jeśli operacja była w zagrożeniu życia, a nie planowa, to 8.000 zł. No
    normalnie wszystkim życie ratowali i żadnych zabiegów nie planowali.
    Bywało, że pacjent przychodził na oddział, ale zawsze się okazywało, że
    właśnie tam nagle i w ogóle ... :-)

    > Wyzej wymieniony prywatno-publiczny szpital nie ma rezonansu na stanie,
    > wiec pieniedzy brac za badanie rezonansem nie moze.

    Może. Przecież mógł i powinien to podzlecić. Ale skoro przyniosłeś?

    > Chociaz ... co ja gadam, czemu by nie mogl brac :-)

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik