eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu › Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
  • Data: 2020-01-07 17:48:29
    Temat: Re: Kolejna osoba twierdzi, że wręczyła pieniądze T. Grodzkiemu
    Od: u2 <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2020 o 14:26, sracz z UB pisze:
> [...]
    > Sprawa ma trafić do ABW.
    > Reporter Radia ZET Miłosz Gocłowski ustalił, że kilka dni temu nieznany
    > mężczyzna przyszedł do domu Staszczyka, przedstawił się jako pracownik
    > szpitala i miał zaproponować mu pięć tysięcy złotych za oczernienie
    > Grodzkiego.
    >
    > Powiedział mi "proszę mi napisać takie pisemko, że doktor Grodzki
    > powiedział, że przyjmie na operację i do szpitala jeśli mu zapłacę
    > pieniądze". Wyciąga portfel i mówi: "Tu mam pięć tysięcy i panu daję, jeśli
    > tylko pan napisze i podpisze". Tak się zdenerwowałem. Powiedziałem "Niech

    1960,radio-zet-pieniadze-za-oczernienie-grodzkiego-d
    aje-panu-piec.html#a=362&c=159&s=BoxNewsLink

    https://www.tvp.info/46081358/funkcjonariusz-ub-info
    rmatorem-radia-zet-onetu-i-bohaterem-konferencji-gro
    dzkiego

    Funkcjonariusz UB informatorem Radia Zet, Onetu i bohaterem konferencji
    Grodzkiego

    ,,Przyszedł do mnie człowiek, który zaproponował pieniądze za napisanie
    oświadczenia, w którym oskarżę prof. Grodzkiego o to, że żądał ode mnie
    łapówki za przyjęcie do szpitala" - twierdzi w rozmowie z Onetem
    90-letni Tadeusz Staszczyk, były pacjent Tomasza Grodzkiego. Tego samego
    informatora cytuje Radio Zet. Nagranie z nim emitował w Senacie
    marszałek Tomasz Grodzki. Jak wynika z podanego przez mężczyznę numeru
    PESEL, to były funkcjonariusz UB ze Szczecina.

    W danych katalogu IPN funkcjonariuszy aparatu bezpieczeństwa pod
    sygnaturą ,,IPN Sz 0019/3593" można znaleźć bogatą historię Tadeusza
    Staszczyka w WUBP/WUds.BP, czyli wojewódzkim urzędzie Bezpieczeństwa
    Publicznego. Była to stalinowska jednostka terenowa Ministerstwa
    Bezpieczeństwa Publicznego, funkcjonująca na terenie województwa
    szczecińskiego w latach 1946-1954.

    Według danych IPN pracę w WUBP Szczecin Staszczyk rozpoczął 18 listopada
    1950 r. jako młodszy referent. Ostatnia adnotacja mówi o pracy ubeckim
    Wydziale Kadr i Szkolenia WUdsBP, na stanowisku oficera szkoleniowego.

    /.../ ,,Oświadczam, że 30 grudnia 2019 przyszedł do mnie do domu wysoki
    dość tęgi mężczyzna podający się za pracownika szpitala w Zdunowie.
    Ponieważ jestem przed wizytą u Gastrologa i Gastroskopia myślałem, że
    przyszedł w tej sprawie. Nie znałem go wcześniej. Tymczasem on bez
    ogródek wyjął portfel i powiedział, że da mi 5000 zł jeśli napiszę
    oświadczenie, że prof. Grodzki domagał się ode mnie pieniędzy za
    operację. Ponieważ jest to oczywista nieprawda, zdenerwowałem się bardzo
    i wyrzuciłem go za drzwi. Nie byłem w stanie go zatrzymać i wezwać
    policji ponieważ byłem sam w domu" - pisze mężczyzna.

    W swoim oświadczeniu Staszczyk podał nr PESEL, z którego wynika, że to
    ten sam Tadeusz Staszczyk, który w katalogu IPN widnieje jako
    funkcjonariusz bezpieczeństwa PRL.