  • Data: 2011-06-18 07:11:13
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (18.06.2011 07:52), Maruda wrote:

    > Aleś-się nakombinował...
    > A wystarczyłoby po prostu stosować starą i dobrą zasadę, że jeśli ktoś
    > chce z czegoś korzystać, to musi liczyć się z zagrożeniem, jakie się z
    > tym wiąże. Zamiast wszystko "regulować" przepisami "prawa", grzywnami
    > itd., zatrudniać do tego stróżów "prawa" i cały aparat ucisku.

    Wydaje mi się że podejście Tristana jest prawidłowe - pieszy powinien na
    chodniku móc czuć się bezpieczny.

    Tyle, że przez 20 lat mojego życia "za komuny", a prawdopodonie i dużo
    wcześniej, piesi z rowerzystami koegzystowali na chodnikach, nikogo to
    nie dziwiło i nikomu krzywda się nie działa.

    Więc albo piesi się przewrażliwili (wtedy trzeba ich odwrażliwić), albo
    rowerzyści stali się mniej bezpieczni (wtedy trzeba ich zdyscyplinować).
    Zamiast przegoniono ich na ulice, gdzie teoretycznie jest bezpiecznie
    (bo wszyscy jadą max 50km/h) a z praktyką dużo gorzej.

    p. m.