eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKodeks drogowy, rowerzysta.Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
    news.xs4all.nl!news2.euro.net!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 18 Jun 2011 09:11:13 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.16) Gecko/20110505
    Icedove/3.0.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    References: <o...@h...domain> <itdto3$7lt$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@p...insert-ad.insert.intranet>
    <itf37k$njg$1@news.onet.pl> <9dxbyngqne3s$.dlg@kapselek.net>
    <itf3pk$pqa$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1106171306240.3636@quad>
    <itfgbo$ev9$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1106171534370.616@quad>
    <4dfb9912$0$2437$65785112@news.neostrada.pl> <itg881$5qo$1@news.onet.pl>
    <ithci8$kku$1@news.onet.pl> <ithee8$pua$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <ithee8$pua$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 31
    Message-ID: <4dfc4f91$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.9.69.105
    X-Trace: 1308381073 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2506 83.9.69.105:54135
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:680836
    [ ukryj nagłówki ]

    (18.06.2011 07:52), Maruda wrote:
    > W dniu 2011-06-18 07:20, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >
    >> Dlatego jest podział:
    >>
    >> Jezdnia dla silnikowych
    >> droga dla rowerów dla rowerów
    >> chodnik dla pieszych i warunkowo rowerów w tych momentach, gdy
    >> pogorszenie bezpieczeństwa roweroka z niejechania chodnikiem na tyle
    >> rośnie, że warto poświęcić ew. bezpieczeństwo pieszych i ich wygodę.
    >>
    > Aleś-się nakombinował...
    > A wystarczyłoby po prostu stosować starą i dobrą zasadę, że jeśli ktoś
    > chce z czegoś korzystać, to musi liczyć się z zagrożeniem, jakie się z
    > tym wiąże. Zamiast wszystko "regulować" przepisami "prawa", grzywnami
    > itd., zatrudniać do tego stróżów "prawa" i cały aparat ucisku.

    Wydaje mi się że podejście Tristana jest prawidłowe - pieszy powinien na
    chodniku móc czuć się bezpieczny.

    Tyle, że przez 20 lat mojego życia "za komuny", a prawdopodonie i dużo
    wcześniej, piesi z rowerzystami koegzystowali na chodnikach, nikogo to
    nie dziwiło i nikomu krzywda się nie działa.

    Więc albo piesi się przewrażliwili (wtedy trzeba ich odwrażliwić), albo
    rowerzyści stali się mniej bezpieczni (wtedy trzeba ich zdyscyplinować).
    Zamiast przegoniono ich na ulice, gdzie teoretycznie jest bezpiecznie
    (bo wszyscy jadą max 50km/h) a z praktyką dużo gorzej.

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1