eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKlauzula na fakturze a własność › Re: Klauzula na fakturze a własność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
    .tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klauzula na fakturze a własność
    Date: Fri, 20 Aug 2004 07:07:17 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <cg42jr$lg8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <Io6Vc.54708$vG5.35741@news.chello.at>
    NNTP-Posting-Host: polremaco.streamcn.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1092980156 22024 213.76.158.102 (20 Aug 2004 05:35:56
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Aug 2004 05:35:56 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:234931
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:Io6Vc.54708$vG5.35741@news.chello.at...
    > Witajcie
    > Czy jest sens umieszczać na fakturze treści w stylu:
    > " Towar pozostaje własnością sprzedawcy do momentu zapłaty"
    Nie.

    > A chodzi o to, że sprzedałem towar o wartości znacznej (wkład kominkowy za
    > ok 10 tys., płatność na przelew. )
    > Klient zapłacił do tej pory ok 2tys. i to jeszcze na zasadzie wzajemnego
    > rozliczenia.
    > ( wykonał uslugę za którą wystawił fakturę )
    > Towar uległ "zajechaniu" i popękał, a on żąda naprawy w ramach gwarancji.
    Nie wiem jak mozna zajechac wklad kominkowy, ale jezeli byl niewlasciwie
    uzytkowany, to nie ma podstaw do rozpatrzenia gwarancji - powinna byc
    instrukcja montazu lub cos podobnego, prawda?

    > Czy mogę się powołać na zapis na fvat, pod kórym się podpisał, zresztą ??
    Probowac mozesz, ale nie wiem na ile prawo do gwarancji zazebia sie z
    zaplata za produkt.

    > I oznajmić, że nie ma podstaw do żądania roszczeń i że towar pozostanie u
    > mnie, do momentu aż zapłaci za niego całą kwotę.
    Chyba nie...

    > A ja wtedy mu oznajmię, że brak podstaw do naprawy gwarancyjnej bo okres
    > gwarancji minął kilka miesięcy temu.
    Skoro okres gwarancji minal, a na dodatek nie zaplacil to ostatecznie w czym
    problem?

    > A jeśli mogę zatrzymać towar, to co z kwotą, kórą rozliczyłem do tej pory.
    Zatrzymac tez raczej nie mozesz, mozesz domagac sie zaplaty. Byla sprzedaz,
    rozliczyles podatki itd... Jedyny (oczywiscie istotny problem) to brak
    zaplaty.

    Pozdrawiam
    LG


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1