  • Data: 2007-04-02 19:47:45
    Temat: Re: Kilka pytań przyszłego przedsiębiorcy
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1175541837.056163.297040@d57g2000hsg.googlegrou
    ps.com...

    > fakturę przechowywaną elektronicznie, którą mogę wydrukować na żądanie
    > US - nie chcę po prostu mnożyć papierów, bo zrobi się bałagan.

    Drukujesz przed zaliczeniem w koszty. Od wejscia do UE faktury nie musza byc
    podpisywane. Wielszy burdel zrobisz sobie majac czesc kwitow papierowych a
    czesc wirtualnych.

    >Zamierzam wypróbować serwis ifirma.pl, a dokumenty będę drukował w

    Jeszcze pewnie sa sa darmo? Jak myslisz dlaczego?

    > Co do pieczątki - z tego, co się orientuję, to nie jest ona wymagana
    > przez banki, pewnie przez niektóre, ale jako że mam wybór, to nie mam

    Niektore - z rozeznanania wiem, ze przez te bezsensownie drogie (ale te
    akurat fajne karty wydaja ;-)

    > też wymogu jej posiadania, prawda? Po prostu nie wydaje mi się, żebym

    Nie ma wymogu.

    > Powiedzcie mi jeszcze, proszę - jak to jest z PITami w moim przypadku?

    Nie wiem jak planujesz swoje przychody/dochody. Ale jezeli masz szanse na
    sensowne zyski zainwestuj 200-300 PLN (netto) miesiecznie w licencjonowane
    biuro rachunkowe. To sie _szybko_ zwraca. Chocby w tym, ze zyzskujesz
    minimum dzien (2 * 0.5 dnia), na niewypisywanie durnych kwitow do US i ZUS.
    No i ten komfort, ze powiedza ci wszystko z wyprzedzeniem i dadza czas na
    podjecie decyzji. No i dupe (w sensownym rozmiarze) mozesz glupimi pytaniami
    im zawracac.

    I nie wazne gdzie to biuro. Ja np. w chwili obecnej korzystam z biura
    oddalonego od siedziby difmy o 400 km. Dodatkowa korzysc: jak sie lokalny
    urzad uprze zeby byc upierdliwym to kontrola bedzie i tak przeprowadzana
    przez urzad wlasciwy dla miejsca przechowywania kwitow - a ten doradca ma
    przecwiczony.

    Urok korzystania z biura: podpisujesz jeden (slownie: jeden) kwit rocznie.
    Chyba ze aktualizujesz NIP'a.

    > zanosiłem do US. Teraz mam być płatnikiem VAT, podatek odprowadzam co
    > miesiąc. Co z PITem? :) Nadal mam wypełniać PITa po Nowym Roku, czy
    > wszystko sprowadza się do comiesięcznego VAT?

    Da sie co kwartal. Ale na prawde znajdz sensowne biuro. Jedno moge polecic.
    Ale nie publicznie.

    > I jeszcze jedno, klienci spoza UE nie mają czegoś takiego jak VAT, czy
    > wystawiając im fakturę naliczam 0% VAT, czy też jest to faktura

    Jezeli spoza UE - naliczasz normalnie. Nawiasem mowiac, zeby spac spokojnie
    22% - oni tego nie zauwaza, a ty nie bedziesz sie stresowal.

    > zwolniona z VAT (bo to różnica, prawda)?

    Dla nich - zadna ;-)

    sz.