  • Data: 2007-04-03 10:54:06
    Temat: Re: Kilka pytań przyszłego przedsiębiorcy
    Od: "DarkStar" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ponownie

    On 2 Kwi, 21:47, "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    wrote:
    > Jezeli spoza UE - naliczasz normalnie. Nawiasem mowiac, zeby spac spokojnie
    > 22% - oni tego nie zauwaza, a ty nie bedziesz sie stresowal.

    Pytam, ponieważ znajomy nalicza takim klientom 0% VAT, od dwóch lat
    tak pracuje i nigdy US nie miał zastrzeżeń. Z tego co czytałem w paru
    artykułach w Internecie - klientom spoza UE nie należy naliczać VATu,
    bo oni nie płacą czegoś takiego. Tutaj chcę się upewnić poznawszy
    różne opinie grupowiczów. Na razie była jedna. :)

    Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy, ponieważ nie do końca
    rozumiem odpisywanie sobie różnych rzeczy od podatku (chodzi o KUP).
    Jeżeli kupuję coś, co potrzebne mi jest do DG i biorę na to fakturę
    VAT, to wykazując ten przedmiot/usługę jako KUP, otrzymam zapłacony
    VAT z powrotem, tak? A jeżeli kupię coś od zagranicznego usługodawcy
    (np. zarejestruję domenę w USA), który nie nalicza VAT, a dla mnie
    jest to ciągle KUP, to co mam z tym zrobić? Przykład z domeną jest
    dobry, bo będę musiał zarejestrować kilka, a w przypadku mojej
    działalności są mi one niezbędne do prowadzenia biznesu. Mógłby ktoś
    wskazać mi miejsce, w którym mogę poczytać jakoś w miarę prosto o
    odliczeniach dla przedsiębiorców? Takie "VAT for dummies" było by
    dobre. :P

    Pozdrawiam.