    From: "DarkStar" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kilka pytań przyszłego przedsiębiorcy
    Date: 2 Apr 2007 12:23:57 -0700

    Dzięki za odpowiedzi, napisałem kilka godzin temu dość sporego posta,
    ale go wcięło. :( Podsumowując...

    Mówiąc o fakturach elektronicznych miałem chyba na myśli obie
    formy. :) Chodziło mi zarazem o e-fakturę wystawianą klientowi, jak i
    fakturę przechowywaną elektronicznie, którą mogę wydrukować na żądanie
    US - nie chcę po prostu mnożyć papierów, bo zrobi się bałagan.
    Zamierzam wypróbować serwis ifirma.pl, a dokumenty będę drukował w
    razie potrzeby, ale nie będę ich trzymał w segregatorach.

    Co do pieczątki - z tego, co się orientuję, to nie jest ona wymagana
    przez banki, pewnie przez niektóre, ale jako że mam wybór, to nie mam
    też wymogu jej posiadania, prawda? Po prostu nie wydaje mi się, żebym
    korzystał z pieczątki, z klientami kontaktuję się przez Internet,
    faktury są elektroniczne, papierów żadnych im nie wysyłam. Mogę wydać
    te 25-40zł na pieczątkę, ale czy to ma sens?

    Powiedzcie mi jeszcze, proszę - jak to jest z PITami w moim przypadku?
    Do tej pory pracowałem na etacie, wszystko potrącał pracodawca, ja
    później wypełniałem PIT-37 (na bazie PIT-11 + to co miałem własne) i
    zanosiłem do US. Teraz mam być płatnikiem VAT, podatek odprowadzam co
    miesiąc. Co z PITem? :) Nadal mam wypełniać PITa po Nowym Roku, czy
    wszystko sprowadza się do comiesięcznego VAT?

    I jeszcze jedno, klienci spoza UE nie mają czegoś takiego jak VAT, czy
    wystawiając im fakturę naliczam 0% VAT, czy też jest to faktura
    zwolniona z VAT (bo to różnica, prawda)?

    Pozdrawiam!