  • Data: 2002-12-15 00:25:13
    Temat: Re: Kiedy powstaje obowiazek ubezpieczenia zdrowotnego?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Dec 2002, Fan wrote:

    >+ Przy skladaniu wniosku o dzialalnosc gospodarcza podalem date
    >+ rozpoczecia powiedzmy 15.11.2002 r z pewnych przyczyn nie udalo sie zalatwic
    >+ wszystkich formalnosci do tej daty i tak naprawde dzilalnosc mogla sie
    >+ zaczac dopiero po 1.12.2002r. I tu pytanie: przy zglaszaniu do ZUS-u
    >+ ubezpieczenia zdrowotnego trzeba podac date kiedy ten obowiazek powstal.
    >+ Pani upiera sie ze musze tam wpisac ta date ktora jest na zezwoleniu dot.
    >+ dz. gosp. a ja chce wpisac date kiedy faktycznie rozpoczalem dzialalnosc bo
    >+ po co mam im dokladac.

    Znane są dwie odpowiedzi :) :]
    Osobiscie jestem zdania że od daty faktycznego rozpoczęcia, mało
    - tak zrobiłem ! Kłóciłem się tu już razy kilka - jak przeszukasz
    googlem znajdziesz również prezentację takiego stanowiska jak
    twoja "pani z ZUS" podaje.

    IMHO i AFAIK - ważne żeby data rozpoczęcia zgłaszana do US i ZUS
    się zgadzała... ! Jak na mój gust 'data ze zgłoszenia' to oczywiście
    data *planowanego* rozpoczecia DG. A że plany nam czasem wychodzą
    tak, jak - nie przymierzając - Ministrom Finansów, no to... ;]
    [...]
    >+ konkretnej jednoznacznej odpowiedzi. Moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym
    >+ temacie?

    Zeznałem wyżej. Mój ZUS po wyjaśnieniu (oczywiście posłali
    "informację" że "mam obowiązek") telefonicznym łyknął
    z komentarzem "acha !" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd