  • 1. Data: 2002-12-13 16:09:12
    Temat: Kiedy powstaje obowiazek ubezpieczenia zdrowotnego?
    Od: "Fan" <i...@p...win.pl>

    Przy skladaniu wniosku o dzialalnosc gospodarcza podalem date
    rozpoczecia powiedzmy 15.11.2002 r z pewnych przyczyn nie udalo sie zalatwic
    wszystkich formalnosci do tej daty i tak naprawde dzilalnosc mogla sie
    zaczac dopiero po 1.12.2002r. I tu pytanie: przy zglaszaniu do ZUS-u
    ubezpieczenia zdrowotnego trzeba podac date kiedy ten obowiazek powstal.
    Pani upiera sie ze musze tam wpisac ta date ktora jest na zezwoleniu dot.
    dz. gosp. a ja chce wpisac date kiedy faktycznie rozpoczalem dzialalnosc bo
    po co mam im dokladac. Szukalem na stronach ZUS-u ale nie znalazlem
    konkretnej jednoznacznej odpowiedzi. Moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym
    temacie?

    *********
    PRISCILLA Site, moze i Ty zostaniesz jej Fanem?
    www.priscilla.win.pl

  • 2. Data: 2002-12-14 19:12:48
    Od: "Aseta.pl" <a...@a...pl>

    *********
    > PRISCILLA Site, moze i Ty zostaniesz jej Fanem?
    > www.priscilla.win.pl

    Dziłalność gospodarcza polego na uzyskiwaniu dochodu, i pierwszym dniem jej
    prowadzenia jest dzień wysatawienie pierwszego dokumentu sprzedaży faktury.
    Nie stety i tak wszyscy lecą zaraz do ZUS-u.

  • 3. Data: 2002-12-15 00:25:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Fan wrote:

> [...]
    >+ dz. gosp. a ja chce wpisac date kiedy faktycznie rozpoczalem dzialalnosc bo

    Znane są dwie odpowiedzi :) :]
    Osobiscie jestem zdania że od daty faktycznego rozpoczęcia, mało
    - tak zrobiłem ! Kłóciłem się tu już razy kilka - jak przeszukasz
    googlem znajdziesz również prezentację takiego stanowiska jak
    twoja "pani z ZUS" podaje.

    IMHO i AFAIK - ważne żeby data rozpoczęcia zgłaszana do US i ZUS
    się zgadzała... ! Jak na mój gust 'data ze zgłoszenia' to oczywiście
    data *planowanego* rozpoczecia DG. A że plany nam czasem wychodzą
    tak, jak - nie przymierzając - Ministrom Finansów, no to... ;]
    [...]
    >+ konkretnej jednoznacznej odpowiedzi. Moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym
    >+ temacie?

    Zeznałem wyżej. Mój ZUS po wyjaśnieniu (oczywiście posłali
    "informację" że "mam obowiązek") telefonicznym łyknął
    z komentarzem "acha !" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-12-15 00:30:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, Aseta.pl wrote:
    [...]
    >+ Dziłalność gospodarcza polego na uzyskiwaniu dochodu, i pierwszym dniem jej
    >+ prowadzenia jest dzień wysatawienie pierwszego dokumentu sprzedaży faktury.

    Sprzeciw.
    IMHO działalność gospodarcza polega również na ponoszeniu kosztów
    w celu osiągnięcia przychodu i innych działań w tymże celu. Ja
    wiem...zatrudnienie pracownika na przykład.
    Zawarcie umowy "na działalność" np. z TPSA kwalifikuje się IMO
    również jako "prowadzenie". Takoż zakupy 'na firmę' towarów
    handlowych, wyposażenia itp. (z zastrzeżeniem potoczności 'firmy').

    >+ Nie stety i tak wszyscy lecą zaraz do ZUS-u.

    Już zeznałem że nie 'poleciałem'. Ale kilka słów o tym
    że DG to nie_tylko_IMO również zakupy - było niedawno !

    Pozdrowienia, Gotfryd