eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKazus allegroRe: Kazus allegro
  • Data: 2005-08-30 20:19:25
    Temat: Re: Kazus allegro
    Od: Tomasz <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sprzedawca Allegro napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Do rozwi?zania mam następuj?cy kazus. Mianowicie chodzi o tranzakcje
    > dokonan? za po?rednictwem serwisu allegro.pl.
    >
    > Jako do?wiadczony allegrowicz (sprzedawca), wystawiłem ok. 2 miesi?ce temu
    > kolejn? rutynow? aukcję. Była to oferta nowego telefonu komórkowego wartego
    > 750zł.
    >
    > Warunki tranzakcji były następuj?ce.
    > - dostaję przed wysyłk? przelew 750zł na moje konto,
    > - wysyłam paczkę priorytetem za po?rednictwem mojego stałego usługodawcy
    > Poczty Polskiej S.A. O tej informacji od 2 lat można przeczytać na stronie
    > "O mnie" serwisu allegro.pl Zaznaczam w tymze miejscu również, iż NA
    > ŻYCZENIE wysyłam także za po?rednictwem kuriera Servisco, o czym
    > poinformowałem kupuj?cego. Na żadanie tzn. wtedy gdy zaznaczy ze swojej
    > strony to kupuj?cy. Uwarunkowane to jest przede wszystkim wzrostem ponoszych
    > przeze mnie kosztów nadania paczki.
    >
    > Co następuje? Pieni?dze dostaje, po czym niezwłocznie wysyłam towar Poczta
    > Polska priorytetem. Paczka nie dochodzi, z mojej strony składam reklamację i
    > czekam. Po dłuższym okresie czasu dostaję odpowiedĽ o uzasadnionej
    > reklamacji. Ż?daj?c maksymalnej w tym wypadku kwoty 30 krotnej warto?ci
    > nadania paczki (300zł) nie otrzymuje. Poczta Polska przyznaje mi jedynie
    > 66zł. OD niniejszej decyzji służy mi odwołanie do Centrum Usług Pocztowych.
    >
    >
    >
    > Twierdzi on, że złoży stosowny wniosek w S?dzie oddalonym od mojego miejsca
    > zamieszkania 0 600km. Czy w takim przypadku mam obowi?zek stawienia się?
    > Jaka istnieje możliwo?ć abym nie musiał wdawać się w tak? podróż nie
    > proporcjonaln? do warto?ci spornej rzeczy. Jakie argumenty s? tutaj
    > decyduj?ce. Jestem pewien swojej racji, jest to moja rutynowa, kolejna
    > aukcja, warunki tranzakcji , wysyłki towaru podaje na stronie "o mnie" i
    > telefocznie. Czemu mam ponosić odpowiedzialno?ć za pocztę polsk?. Nie stać
    > mnie na to. Rozumiem, że osoba ta straciła 750zł, jednakże ja również w tym
    > momencie straciłem rzecz wart? 750zł i poniosłem koszty wysyłki.
    >
    >
    > Proszę o sugestie i propozycje.
    > Pozdrawiam.
    >
    >
    >
    >
    Poczta Polska ma jeszcze bardzo wiele do zrobienia. Juz kilka przesylek
    w zyciu mi zginely. Raz czek z 600$ raz paczka z tuszem bo pani
    listonosz sie zagadala z kolezanka i gdzies posiala a raz list z plyta
    czyszczaca wyslana do allegrowicza i na mnie byl zly ze nie doszlo wiec
    poszedlem na ugode i wyslalem jeszcze raz.

    Radze na nastepny raz nie wysylac takich drogich rzeczy bez
    ubezpieczenia w Poczcie Polskiej. To dla wszystkich jest strata - dla
    sprzedajacego bo musi sie gesto tlumaczyc i denerwowac a dla kupujacego
    ze nie otrzymal towaru i ma dostac tylko 66 zl a nie 750.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1