  • Data: 2005-07-26 15:26:27
    Temat: Re: Kasacja wyroku - kolizja drogowa
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Buc" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    >W sierpniu zeszłego roku jadąc drogą główną o ruchu dwukierunkowym
    >włączyłem
    > prawy kierunkowskaz sygnalizując zamiar skrętu w prawo do posesji.

    no i prawidlowo :)

    > Ponieważ
    > wjazd do posesji był pod kątem prostym,

    jak wiele wjazdow

    > przed skrętem lekko odbiłem
    > kierownicą w lewo w celu swobodnego wykonania manewru.

    a przepisy znasz??

    > Podczas rozpoczynania
    > manewru skrętu zostałem uderzony w prawy przód kierowanego przeze mnie
    > samochodu przez wyprzedzający mnie z prawej strony samochód.

    przepsiy znasz?? wyprzedzanie moze nastapic tylko z lewej strony :)

    > Manewr skrętu
    > rozpocząłem znajdując się w odległości 80-100 cm od prawej krawędzi
    > jezdni.

    to rzeczywiscie lekkie odbicie w lewo :D

    > Na odcinku tym obowiązywał zakaz wyprzedzania.

    ale nikt cie nie wyprzedzal

    > W wyniku kolizji została
    > wezwana policja, która orzekła moją współwinę, chcąc ukarać mnie mandatem
    > wysokości 200 zł. Odmówiłem przyjęcia mandatu nieczując się współwinnym
    > zainstniałej kolizji. Sprawa trafiła do sądu grodzkiego, który orzekł moją

    IMO powinienes byc w calosci winnym zaistnialej sytuacji, nie upewniles sie
    przed manewrem skretu czy nic nie nadjezdza

    Pozdrawiam
    Jacek