    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karta EKUZ a dowód ubezpieczenia
    Date: Thu, 26 Jan 2012 09:03:58 +0000 (UTC)

    Kamil wrote:

    > Tylko w przypadku wypadku?
    > A co ze zwykłym LECZENIEM? ;)

    Koszty zwykłego leczenie raczej nie nadwyręży budżetu pracodawcy, bo
    kwoty znacznie mniejsze. Wizyta u specjalisty za 50 pln? Zapłaci i
    przeżyje.
    Dopiero wypadek może nagle wygenerować poważne koszty.

    > No widzisz....nie kumasz tez trochę kto, kogo i za co "może ścigać" ;)

    Ja doskonale wiem kto i kogo za co może ścigać.
    To Ty próbujesz opisywać jak to Twoim zdaniem POWINNO wyglądać.

    > NFZ ma "ściagać" ZUS że nie przekazuje im PEŁNYCH składek które NFZ
    > powinien otrzymać ( kwota z "52" z każdego DRA która obliczana jest na
    > podstawie RCA).
    > Z kolei "ścignięty" ZUS weżmie dupę w troki i zacznie "ścigać" ...
    > płatników (czytaj: pracodawców) którzy nie opłacili tych składek (a
    > pobrali te składki od PRACOWNIKÓW!!).
    >
    > I w jaki sposób chcesz by ten "szarak" w osobie pracownika miał
    > DODATKOWO płacić za obsługę medyczną, skoro już mu pobrano składkę na
    > to ubezpieczenie?
    > Nie widzisz tu ... BZDURY?

    Ja pierdziu, weź no czytaj ze zrozumieniem.

    Porządkując:
    NFZ ma prawo od płatnika żądać zwrotu kosztu leczenia, jeśli składka
    nie była opłacona na czas (i tym samym pacjent nie był ubezpieczony).
    Tak czy nie, Twoim zdaniem?

    > Doprecyzujmy, obowiążku ZGŁOSZENIA do ubezpieczeń, oraz do POTRĄCANIA
    > (a następnie OPŁACENIA) odpowiednich składek na te ubezpieczenia.

    Doprecyzujmy: OPŁACENIA W TERMINIE.

    I całość składa się na "dopełnienie obowiązku ubezpieczenia". Co tu
    doprecyzować? Chyba chciałeś użyć słowa "wyjaśnić".

    > To jest artykuł początkującego redaktorka, a nie rzetelnie opisany
    > materiał.

    Aha.
    Wysiliłeś się żeby doczytać następne strony?
    Art 50 ust 5. ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych:
    "W razie nieodprowadzenia przez zobowiązanego płatnika przez okres
    dłuższy niż miesiąc składki na ubezpieczenie zdrowotne za
    ubezpieczonego, Fundusz obciąża tego płatnika poniesionymi kosztami
    udzielonych ubezpieczonemu świadczeń opieki zdrowotnej."

    > Ja pierdolę.....
    > Znowu....

    Powtórzę - nie gorączkuj się bo żyłka Ci pęknie.

    NA POTRZEBY REALIZACJI UMOWY.

    Pacjent który ma RMUA de facto może nie być ubezpieczony (bo pracodawca
    nie odprowadza składek), ale jednostka ma prawo przyjąć że ubezpieczony
    jest - realizując umowę z NFZ.
    Kumasz? Jednostka bierze RMUA, udziela świadczeń i MA W DUPIE czy
    składki były odprowadzane czy nie. Bo NFZ musi w takiej syuacji za
    usługi jej zapłacić.
    Dlatego piszę że ma PRAWO uznawać ten druk RMUA za dowód uprawniający
    do świadczeń. W kontekście relacji z pacjentem - ma OBOWIĄZEK. W
    kontekście rozliczeń z NFZ - ma PRAWO.

    Przykład:
    Przychodzi pacjent z jakimś biletem parkingowym wystawionym przez
    parkingowego, i jednostka udziela mu świadczeń na tej podstawie.
    Przy rozliczeniach NFZ mówi "nie mieliście PRAWA na podstawie tego
    biletu udzielić świadczeń, bo za dokument poświadczajacy uprawnienia
    WOLNO wam uznać tylko to, to i to. Nie płacimy, bo nie był
    ubezpieczony".

> [...]

    środków publicznych:
    "W razie nieodprowadzenia przez zobowiązanego płatnika przez okres
    dłuższy niż miesiąc składki na ubezpieczenie zdrowotne za
    ubezpieczonego, Fundusz obciąża tego płatnika poniesionymi kosztami
    udzielonych ubezpieczonemu świadczeń opieki zdrowotnej."

    > kiedy >> PRACODAWCA potrącił mu składki z wynagrodzenia i je sobie
    > zjadł/kupił >> auto/pojechał na wakacje - po prostu ich nie
    > odprowadził do ZUSu.

    > Więc jest tka jak pisałem wcześniej. Wiesz że gdzieś dzwoni, tylko nie

    Mam ci go przyprowadzić, żeby zeznał? ;-)

    > No widzisz... utwierdzasz mnie w przekonaniu że plotkujesz tylko.
    > W KRSie nie ma ADRESU.

    Utwierdzasz mnie w przekonaniu że lubisz się wypowiadać na tematy o
    których nie masz nawet zielonego pojęcia.

    > Jest tylko MIEJSCOWOŚĆ w której znajduje się siedziba
    > przedsiębiorstwa. Więc nie dziwię że np. w Warsazwie jest KILKA
    > Tysięcy firm ;))))

    O ja pierdolę...

    Wiesz że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele.
    Siedzibą firmy jest miejscowość (i wynikają z tego różne konsekwencje),
    ale nie ma to nic wspólnego z KRS-em.

    Składałeś kiedyś wniosek do KRS? Widziałeś kiedyś odpis?

    Wejdź sobie w krs.ms.gov.pl, i sprawdź gdzie się mieści TPSA.
    Podpowiem: kliknij w "szczegóły".

    Wybacz, ale nie mam czasu na dyskusje z dyletantami przekonanymi o
    własnej niemylności.

    --
    Pozdro
    Massai