    From: Kamil <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karta EKUZ a dowód ubezpieczenia
    Date: Wed, 25 Jan 2012 14:32:01 +0100

    Dnia Wed, 25 Jan 2012 11:56:17 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Formalnie jesteś ubezpieczony (a tym samym uprawniony do świadczeń)
    > jeśli zostałeś zgłoszony do ubezpieczenia i składka została opłacona.
    > Tu nie ma nic do interpretacji.

    No więc sam twierdzisz że "jestem ubezpieczony".
    Więc mam prawo do świadczeń.

    > Jeśli hipotetycznie jesteś pracownikiem firmy która zgłosiła Cię do
    > ubezpieczenia, wydała RMUA, ale składki nie opłaciła na czas (zgadnij
    > ile firm ma w dzisiejszych czasach problemy), to dla NFZ ubezpieczony
    > NIE jesteś,

    Bzdury opowiadasz.
    Nie będziesz ubezpieczony dopiero kiedy płatnik wyrejestruje cię z
    ubezpieczenia na (najpewniej) ZWUA - tam tez będzie data wyrejestrowania.

    > choć na podstawie tej RMUA jednostka ochorny zdrowia ma
    > prawo Ci świadczeń udzielić

    Że co proszę???
    ta "jednostka ma PRAWO"???
    Czy ma OBOWIĄZEK udzielenia mi świadczeń?
    Heheh - nie wymagam by przychodnia POZ np. udzielała mi konsultacji
    medycznych które nie są ich zakresem działalności!!

    > Ale dalszy ciąg jest taki że NFZ ma prawo dochodzić zwrotu KOSZTÓW (nie
    > tylko zaległych składek) poniesionych na świadczenia - zazwyczaj od
    > firmy,

    Pff.. sratu-tatu :)
    Jak można DWA razy płacić za to samo? :)))
    To se ne da panie hawranek :)
    Albo rybki - albo akwarium.

    > ale i czasami od pracownika. Niestety, takie przypadki były -
    > NFZ zarządał zwrotu od pracownika,

    Czekam na wskazanie mi takiego przypadku - BŁAGAM, rzuć czymś namacalnym.
    Bo nie wierzę w Yeti :))
    Żeby była jasność sytuacji:
    - nie obchodzi mnie przypadek kiedy "pracownik" wyłudza świadczenie
    medyczne np. w przychodni, posługując się nie ważnym/sfałszowamym np. RMUA.
    Masz mi wskazać, bo sam pisałeś że takie przypadki były, że PRACOWNIK ma
    ponosić koszty za świadczenie medyczny w sytuacji kiedy PRACODAWCA potrącił
    mu składki z wynagrodzenia i je sobie zjadł/kupił auto/pojechał na wakacje
    - po prostu ich nie odprowadził do ZUSu.

    > a ten się musiał bujać ze ściganiem
    > pracodawcy (jako obowiązanego do odprowadzania składek).

    Czym się różni mądra blondynka od Yeti?
    Yeti PODOBNO istnieje :)))
    Nie ma takiej opcji by coś takiego się zdarzyło.

    > Oczywiście. Tego nikt nie neguje.
    >
    > Problem tylko polega na tym co dalej z tym się dzieje, i kto za
    > świadczenia musi zapłacić NFZ-towi, jeśli składka nie została
    > odprowadzona.

    Jak to co?
    NFZ ma się rozliczyć z placówką medyczną wedle SWOICH umów.
    Natomiast po drugiej stronie jest rozliczenie między ZUSem a płatnikiem i
    egzekucja z jego majątku tych składek których nie opłacił.

    Przecież to takie proste że dziwie się iż tego nie rozumiesz.