  • Data: 2012-01-25 09:51:44
    Temat: Re: Karta EKUZ a dowód ubezpieczenia
    Od: Kamil <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 23 Jan 2012 07:14:15 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > "Że niby był zgłoszony do ubezpieczenia, bo ma RMUA? A gucio, ustawa
    > mówi że trzeba zgłosić i składkę opłacić, w terminie dodajmy.
    > Spóźnienie z opłaceniem składki sprawia że pacjent nie był
    > ubezpieczony".

    Żeby ludzie czytające takie wyplociny nie wzięli tego za prawdę, zaznacz że
    DOWÓ OPŁĄCENIA NALEŻNEJ SKŁĄDKI dotyczy tylko PRZEDSIĘBIORCÓW a nie
    "pracowników", którzy nie mają ani możliwości, ani instumentów by na
    pracodawcy/płątniku skłądek wymóc okazywanie opłacenia tych składek.
    Zresztą to bez znaczenia... od tego jest ZUS jako "biorca skłądek" by
    zgodnie z deklaracjami i w przypadku obsuwy w zapłącie skłądek - wymóc je
    od płatnika.

    Więc tak dla potomności:
    - RMUA z ostatniego okresu rozliczeniowego (w zasadzie tylko jego DOLNA
    cześć) są WYSTARCZAJĄCYM dowodem podlegania pod ubezpieczenie zdrowotne i
    uprawniającym do korzystania z opieki medycznej, w ramach NFZ.

    Dlaczego pisałem o "dolne części"?
    Bo nie widzę potrzeby by byle przychodnie czy jakieś cipeczki w rejestracji
    widziały jaką mam podstawę do oZUSowania, która widniej w "górnej części
    RMUA".
    Stąd w RMUA są dwie "sekcje" jedna górna dla swoich potrzeb archiwalnych
    (np. w sporze z ZUSem za kilkadziesiąt lat w sprawie wysokości składek) i
    druga sekcja "dolna" dla przedkładania jej w np. przychodni.

    Amen.