    Date: Sat, 8 Apr 2023 17:22:45 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Karetka zatrzymana przez policję

    W dniu 08.04.2023 o 13:20, J.F pisze:

    > Piszesz o karetkach pogotowia, czy policyjnych samochodach? Jaka
    > ustawa ?

    Nie ma wspólnej. W Policji jest to zarządzenie KGP. W pogotowiu jest
    ogólny przepis. Na siłę można to wywieść ze stanu wyższej konieczności.
    Nie chce mi się szukać. Ale tak, czy siak decyzję musi podjąć kierujący,
    bo dyspozytor przecież nie może.

    > No ale czasem ktos jednak AT wysyła. I jakiegos dowódce mają, który
    > mówi "strzelac" albo "wysadzac".

    Ale nadal spust naciska policjant, a nie dowódca. Zajrzyj do Ustawy.

    --
    Robert Tomasik