    From: Paweł Marcisz <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karany czy nie ?
    Date: Mon, 17 Sep 2007 16:21:56 -0700
    <fcjsef$9t2$1@inews.gazeta.pl> <fcjttp$1dn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <fck0h1$4mf$1@news.dialog.net.pl> <fck3ip$kp0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fck5pf$84s$1@news.dialog.net.pl> <fck6qo$18i$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <fck7q3$9ev$2@news.dialog.net.pl> <fck8ms$2d1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fck8j2$a3o$1@news.dialog.net.pl> <fck9m8$43g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fck9u0$b1r$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@w...googlegroups.com>
    <fcmhm6$osd$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@k...googlegroups.com>
    <fcn055$3eg$1@news.dialog.net.pl>

    On 18 Wrz, 00:47, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > A na godzine i 15 minut?

    Tez; to byl taki przyklad.

    > A w trakcie?

    Tez.

    > Tylko? A jak wyroku nie ma, to kto/co fakt bycia przestepca stwierdzic moze?

    Kazdy. A nazwany tak moze sie z nim procesowac, ew. oskarzac o
    pomowienie. Wtedy nastepuje postepowanie dowodowe, ktore takie
    stwierdzenie weryfikuje.

    > Zdradz prosze, co ty uwazasz za uznanie za przestepce.

    Ze ktos uwaza i glosi, ze ktos inny jest przestepca.

    > Zatem nie jest karany. Ergo - na jakiej podstawie _prawnej_ chcesz go
    > nazywac przestepca?

    Na takiej, ze popelnil przestepstwo. Na przyklad na podstawie kodeksu
    karnego.

    Na jakiej podstawie prawnej opierasz twierdzenie, ze przestepcami sa
    tylko osoby skazane prawomocnym wyrokiem?

    > Raz jeszcze zapytam - kto jest przestepca? Ale w sensie prawnym, widzimisie
    > jest nieistotne.

    Ten, kto popelnil przestepstwo. Nie, jak utrzymujesz, ten kogo
    skazano. Wbrew Twojemu stanowisku, niektore osoby nie skazane, np.
    osoby, ktorych jeszcze nie skazano rowniez sa przestepcami. Wynika to
    z art. 1 kodeksu karnego.

    > Ale spróbuj mu to udowodnic.
    > Albo zarzuc mu to publicznie, zobaczysz co sie stanie.

    Nic strasznego mi sie nie stanie. Jesli nawet mnie pozwie, to przegra.