    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara Śmierci [Was: Trzecia płeć 2]
    Date: Sat, 04 May 2024 16:04:09 +0200

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > Czy te wschodnie wzory praw człowieka karę śmierci też mają wpisane w
    > swoje konstytucje?

    Czy to że Breivik nie dostał kary śmierci nie sprawia że tobie się nóż
    otwiera w kieszeni na kryminalnie nieodpowiedzialnych idiotów którzy
    wprowadzili absolutny zakaz kary śmierci?

    Po Breiviku ja mogę się zgodzić że próg zasługiwania na KS powinien być
    ustawiony (bardzo) wysoko ale ni złamanego wuja się nie zgodzę że
    Breivik go nie przekroczył.

    *Dla mnie* KS jest przesłaniem że istnieje próg powyżej którego państwo
    po prostu zabije nawet swojego obywatela bez udawania że tego nie robi.
    W UK kary śmierci nie ma ale premier UK kazał zlikwidować (zabić)
    Poddanego Królowej w państwie islamskim. W praktyce wydał wyrok kary
    śmierci bez zawracania dupy sądowi.

    --
    A. Filip