  • Data: 2004-05-17 22:41:59
    Temat: Re: Kanary a brak dokumentów
    Od: Man <M...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 May 2004 09:16:26 +0000 (UTC), Marek Radwański
    <l...@g...pl> wrote:
    > Prawo przewozowe stanowi, iż :
    > Art. 33a. 1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymując
    > się
    > identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli
    > dokumentów przewozu osób lub bagażu.
    >
    > 2. Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej
    > następujące informacje:
    >
    > 1) nazwę przewoźnika,
    >
    > 2) numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli dokumentów przewozu
    > osób
    > lub bagażu,
    >
    > 3) zdjęcie kontrolującego,

> [...]

    Tu mam pare pytan:
    1. Czy kontroler moze zatrzymac osobe bez biletu w autobusie ? Zaluzmy, ze
    autobus staje i czeka na policje, a gapowicz chce wysiasc.
    2. Zaluzmy, ze ktos nie ma biletu, mowi, ze chce wysiasc na najblizszym
    przystanku, kanar zada od niego dokumentu, a po jego otrzymaniu wysiadaja.
    Czy teraz gapowicz moze zazadac oddania dokumentu, a w przypadku
    nieoddania po prostu moze sobie odejsc(i zglosic sprawe na policje) lub
    bezposrednio wezwac policje. Bo z tego co wiem, to kontrolerowi
    uprawnienia koncza sie po opuszczeniu pojazdu.
    3. Co jesli gapowicz nie ma biletu, dokumentow, ale chce podac prawdziwe
    dane (np. zostawil dokumenty z biletem okresowym w domu). Czy bedzie
    musial placic za zatrzymanie autobusu ? Czy mozliwa jest taka opcja, ze
    policja wzywana jest na koniec trasy autobusu, a kontrolerzy i gapowicz
    tam sobie dojada.

    Moze znacie fora dyskusyjne, gdzie na takie pytania mozna znalezc
    odpowiedzi ?

    Man