eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKameraRe: Kamera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kamera
    Date: 6 Aug 2006 12:10:59 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 47
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    References: <u...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1154859059 5428 213.180.130.18 (6 Aug 2006 10:10:59
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 6 Aug 2006 10:10:59 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 212.75.112.54, 192.168.243.173
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.0.6) Gecko/20060728
    Firefox/1.5.0.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:405650
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
    > >>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    > >>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > >>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    > >>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    > >>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
    > >> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?
    >
    > Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać:
    > [..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów.
    >
    > Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w
    > przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać.
    > Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym?
    >
    > > Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
    > > potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
    > > ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
    > > jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?
    >
    > O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa
    > sprzedawcy.

    co to znaczy "o ile reklamowales z tytulu..."? to nie zadnego znaczenia, chyba
    ze mowisz o instytucji rekojmi z kc.

    > Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na
    > podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym
    > takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie
    > mogłeś MZ żądać.

    wlasnie o takim pismie - "żądaniu" pisalem wczesniej. Wcale nie musi pisac w
    pismie "reklamacayjnym", ze jesli uplynie 14 dni, to sprzedawca ma zrobic to i to.

    > PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek
    > prywatny.

    dobre pytanie, bo o tym chyba nic nie napisal

    pozdrawiam
    d.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1