eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKameraRe: Kamera
  • Data: 2006-08-06 00:05:18
    Temat: Re: Kamera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 05.08.2006 PPB <p...@w...pl> napisał/a:
    >>> od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    >>> żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    >>> uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    >>> przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    >>> zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4),
    >> jak najbardziej. Dostales kwitek z data o dostarczeniu kamery do serwisu?

    Składając reklamację z tyt. niezgodności z umową może się domagać:
    [..]doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów.

    Takie żądanie mogłeś postawić sprzedawcy (czyli naprawy bądź wymiany) i w
    przypadku przekroczenia 14dniowego terminu tylko tego możesz się domagać.
    Czego żądałeś w piśmie reklamacyjnym?

    > Niestety - jedyna data, jaką ma, to data złożenia reklamacji (tzn. mam
    > potwierdzenie przyjęcia przez jeden z punktów sprzedawcy w moim mieście -
    > ten, w którym kupiłem kamerę). Czy przepływ dokumentów po tym czasie ma
    > jakiś wpływ, czy też jest to wewnętrzna sprawa sprzedawcy?

    O ile reklamowałeś z tyt. niezgodności o jest to wyłącznie sprawa
    sprzedawcy.

    >>> czy też nie ma
    >>> szans w ewentualnej rozprawie przed
    >>> sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
    >>> rozumieniu art. 8 pkt 1?
    >> nie bardzo rozumiem. sprzedawca wykaze, ze co?
    > Że sprzęt jest zgodny z umową.

    Nie ma znaczenia. Przedmiotem sporu będzie tu przekroczenie terminu owych
    14dni. Ustawodawca nie stawia żadnych dodatkowych warunków, czyli w
    skrajnym przypadku mogłeś reklamować sprzęt sprawny a sprzedawca i tak
    powinien go wymienić jeśli przekroczył ww. termin.

    Zanim zaczniesz pozywać poślij jeszcze pismo (do sprzedawcy) że na
    podstawie tej a tej uznał Twoje żądania zawarte w piśmie reklamacyjnym
    takim a takim - o ile żądałeś wymiany lub naprawy. Ostąpienia od umowy nie
    mogłeś MZ żądać.

    PS. Zakłądam, że jesteś konsumentem? /czyli czy kupiłeś od firmy na użytek
    prywatny.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1