    From: " " <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KW dzialki
    Date: Tue, 8 Feb 2005 09:49:01 +0000 (UTC)

    Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl> napisał(a):

    > Nieruchomosc /ciach - historia nieistotna/
    >3 dzialka zostala nieuzywana (urzad
    > miasta sie na niej panoszy). W chwili obecnej od ok 10 lat wlasciciel
    > pierwotny nie zyje, ustanowiono spadkobiercow. W nowym planie
    > zagospodarowania przestrzennego miasta, wydzial geodezji w miejscu tej
    > nieuzywanej dzialki zaplanowal nieuzytek zielony (pas zieleni chyba to
    > nazywajac) i planuje wykupienie tej dzialki za cene adekwatna do cen
    > dzialek bez prawa pod zabudowe wpisanego w KW. Czyli za cala, liczaco
    > 700 mkw dzialke oferuja 3,5 tysiaca zlotych, podczas gdy wartosc dzialek
> [...]

    Myślę, że przed zatwierdzeniem uchwałą Rady Gminy projekt planu
    zagospodarowania przestrzennego był wyłożony do wglądu w Urzędzie Gminy czy
    Miasta. I można było zobaczyć planowane przeznaczenie i składać zastrzeżenia.
    Nikt tego nie zrobił, więc działka utraciła przeznaczenie budowlane (jeśli je
    miała). I obecna jej wartość (może nie rynkowa, ale zbliżona) to 3,5 kPLN,
    jak to działki, której nie można zabudować (nieużytku). Bo żaden Urząd nie da
    pozwolenia na budowę jeśli jest to niezgodne z planem zagosp. przestrzennego.
    Możesz wnioskować o zmianę przeznaczenia działki, ale skoro już na niej
    jakieś poszerzenia zaplanowali to nie wróżę sukcesu.

    Ot, jeszcze jeden mądry polak po szkodzie...

    pozdrawiam.

    b.