  • 1. Data: 2005-02-07 23:03:23
    Temat: KW dzialki
    Od: Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl>

    Witam!

    Szanowni Panstwo, czy mozecie mi powiedziec czy KW dzialki musi zawierac
    informacje o kwalifikacja dzialki np jako dzialki budowlanej,
    rekreacyjnej lub tez innej? Co w przypadku jesli KW takiej adnotacji nie
    zawiera?

    Dziekuje za udzielenie odpowiedzi:) Pozrawiam!

    --
    Tomasz Antkowiak
    antek VW 1500'66 Brown Sugar www.brownsugar.friko.pl

  • 2. Data: 2005-02-08 07:29:32
    Temat: Re: KW dzialki
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Tomasz Antkowiak napisał
    > Szanowni Panstwo, czy mozecie mi powiedziec czy KW dzialki musi
    > zawierac informacje o kwalifikacja dzialki np jako dzialki
    > budowlanej, rekreacyjnej lub tez innej?

    Nie musi zawierac takich informacji. Ale oczywiscie czasami sie to
    zdarza, zwlaszcza w starych zapisach - dawniej ludzie byli bardziej
    skrupulatni.

    Co w przypadku jesli KW takiej adnotacji nie
    > zawiera?

    Nic :) Informacje o typie dzialki powinny znajdowac sie w wydziale
    ewidencji gruntow.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 3. Data: 2005-02-08 09:33:31
    Od: Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl>

    MałGosia napisał(a):

    > Nie musi zawierac takich informacji. Ale oczywiscie czasami sie to
    > zdarza, zwlaszcza w starych zapisach - dawniej ludzie byli bardziej
    > skrupulatni.

    Dzieki za odpowiedz:) Naswietle sytuacje bardziej byc moze bedzie Ci
    latwiej cos powiedziec.
    Nieruchomosc w postaci gruntu zostala zakupiona juz przed wojna,
    powierzchnia wynosila ciut ponad 2 tysiace metrow. I tak zostalo az do
    roku 1984. W tym to roku z nieruchomosci wydzielono 3 dzialki. 2 zostaly
    darowane dzieciom wlasciciela jedna pozostaja jego wlasnoscia. Kazda z
    dzialek otrzymala swoj numer i KW. Na 2 darowanych dzialkach zostaly
    wybudowane budynki mieszkalne, 3 dzialka zostala nieuzywana (urzad
    miasta sie na niej panoszy). W chwili obecnej od ok 10 lat wlasciciel
    pierwotny nie zyje, ustanowiono spadkobiercow. W nowym planie
    zagospodarowania przestrzennego miasta, wydzial geodezji w miejscu tej
    nieuzywanej dzialki zaplanowal nieuzytek zielony (pas zieleni chyba to
    nazywajac) i planuje wykupienie tej dzialki za cene adekwatna do cen
    dzialek bez prawa pod zabudowe wpisanego w KW. Czyli za cala, liczaco
    700 mkw dzialke oferuja 3,5 tysiaca zlotych, podczas gdy wartosc dzialek
    budowlanych w tym miejscu siega nawet 100 zl mkw. Dodam ze dzialka
    znajsuje sie przy asfaltowej, przewidzianej do poszerzenia ulicy (zdaje
    sie wlasnie ze na w/w dzialce ma sie znalezc czesc przebudowanego
    zakretu) pomiedzy innymi, juz zabudowanymi dzialkami.

    Co o tym calym zamieszaniu myslicie ?

  • 4. Data: 2005-02-08 09:45:37
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Tomasz Antkowiak napisał
    > Co o tym calym zamieszaniu myslicie ?

    Ze swojej strony moge powiedziec tylko tyle, ze nawet gdyby pierwotnie
    ta dzialka przed podzialem na 3 zostala wpisana do ksiegi jako
    budowlana, to dla obecnego stanu tych 3 dzialek nie ma znaczenia.
    Wydaje sie, ze musisz powalczyc z urzedem miasta. W kwestiach prawnych
    tej sytuacji nie moge Ci pomoc, gdyz nie znam sie na tym :(

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2005-02-08 09:47:57
    Od: Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl>

    MałGosia napisał(a):
> [...]
    > Wydaje sie, ze musisz powalczyc z urzedem miasta. W kwestiach prawnych
    > tej sytuacji nie moge Ci pomoc, gdyz nie znam sie na tym :(

    Niemniej jednak, dziekuje:)

  • 6. Data: 2005-02-08 09:49:01
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl> napisał(a):

> [...]
    > sie wlasnie ze na w/w dzialce ma sie znalezc czesc przebudowanego
    > zakretu) pomiedzy innymi, juz zabudowanymi dzialkami.

    Myślę, że przed zatwierdzeniem uchwałą Rady Gminy projekt planu
    zagospodarowania przestrzennego był wyłożony do wglądu w Urzędzie Gminy czy
    Miasta. I można było zobaczyć planowane przeznaczenie i składać zastrzeżenia.
    Nikt tego nie zrobił, więc działka utraciła przeznaczenie budowlane (jeśli je
    miała). I obecna jej wartość (może nie rynkowa, ale zbliżona) to 3,5 kPLN,
    jak to działki, której nie można zabudować (nieużytku). Bo żaden Urząd nie da
    pozwolenia na budowę jeśli jest to niezgodne z planem zagosp. przestrzennego.
    Możesz wnioskować o zmianę przeznaczenia działki, ale skoro już na niej
    jakieś poszerzenia zaplanowali to nie wróżę sukcesu.

    Ot, jeszcze jeden mądry polak po szkodzie...

    pozdrawiam.

    b.

  • 7. Data: 2005-02-08 09:52:44
    Od: Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl>

    b...@N...gazeta.pl napisał(a):

> [...]
    > jakieś poszerzenia zaplanowali to nie wróżę sukcesu.
    >
    > Ot, jeszcze jeden mądry polak po szkodzie...

    I tu sie odrobine mylisz, poniewaz plan zagospodorowania przestrzennego
    do dnia 7 marca jest do wgladu, dlatego pytam o to teraz, a nie po tej
    dacie:)

  • 8. Data: 2005-02-08 10:15:25
    Od: " b" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > I tu sie odrobine mylisz, poniewaz plan zagospodorowania przestrzennego
    > do dnia 7 marca jest do wgladu, dlatego pytam o to teraz, a nie po tej

    Jeśli tak to składaj zastrzeżenia uwagi i zastrzeżenia - pouczą Cię w
    urzędzie w jakim trybie i gdzie.
    A moja pomyłka wynika li jedynie z tego, że udzielasz nieścisłych informacji.
    Napisałeś:
    "W nowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta, wydzial geodezji w
    miejscu tej nieuzywanej dzialki zaplanowal..."
    Więc odebrałem to tak, jakby ten plan już istniał i był zatwierdzony (jak
    wiadomo wszystkie stare plany utraciły ważność 31 grudnia 2003 roku), a nie
    dopiero przygotowywany. I ośmielę się twierdzić, że makabryczna większość
    grupy tak by to odczytała.
    A w takim stanie rzeczy nie myliłem się ani krzty.

    pzdr.

    b.

  • 9. Data: 2005-02-08 10:15:28
    Od: " b" <b...@N...gazeta.pl>

  • 10. Data: 2005-02-08 10:27:08
    Od: Tomasz Antkowiak <a...@o...usunto.pl>

    b napisał(a):

> [...]
    > grupy tak by to odczytała.
    > A w takim stanie rzeczy nie myliłem się ani krzty.

    Moim zamierzeniem jest zaproponowac Urzedowi Miasta inne rozwiazanie.
    Mianowicie za moja posesja znajduje sie teren o powierzchni dokladnie
    700 mkw, takze przewidywany jako nieuzytek zielony, nalezacy do miasta.
    Dlatego chce zaproponowac im zamiane tych gruntow, w tej sposob moja
    dzialka powiekszyla by sie o 700 mkw natomiast miasto zyskaloby teren
    ktorego nie musieli by wykupic przed rozbudowa drogi (w planie maja
    wykupienie po metrze posejsi od kazdego mieszkanca celem poszerzenia
    ulicy).

    Ciekaw jestem:)