  • Data: 2019-01-23 22:08:50
    Temat: Re: [K.P.] równoważny system pracy?
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 23 stycznia 2019 19:09:13 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Ale okres rozliczeniowy to trzy miesiące a nie tydzień.
    > Więc po dwu miesiącach z kawałkiem teoretycznie pójdziesz na wolne.

    Panie Radku, ale czy zwrócił Pan uwagę jak to się ma jak sprawuję opiekę nad 3 letnim
    synem?

    Znalazłem w Internecie:

    "Wprowadzając równoważny system czasu pracy należy pamiętać, że niektórzy pracownicy
    są wyłączeni z możliwości wydłużenia im dobowego wymiaru czas pracy (mogą pracować
    jedynie maksymalnie 8 godzin dziennie). Do grupy tej należą:

    (...)
    o osoby sprawujące opiekę nad dzieckiem do lat 4 (Ci pracownicy mogą pracować
    dłużej w ciągu doby, jeśli wyrażą na to pisemną zgodę)."

    podstawa prawna

    art 178 § 2. Pracownika opiekującego się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku
    życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej,
    w systemie czasu pracy, o którym mowa w art. 139, jak również delegować poza stałe
    miejsce pracy.

    Jutro wysyłam do kadr oświadczenie o braku zgody na pracę dłuższą niż 8 godzin.