  • Data: 2002-12-10 13:24:23
    Temat: Re: Jeszcze raz druki ZUS ZPA
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Dec 2002, Depilator wrote:

    >+ Nie wiem, do czego służy druk ZPA, ale składki opłacają chyba wspólnicy
    >+ jako osobni przedsiębiorcy.

    O ile pamiętam nie ma przeszkód żeby wpłacała S.C.
    Mogę się mylić, ale sprawa była kiedyś wałkowana na *.podatki
    (jest to istotne przy stratach - ZUS wpisany w koszt DG
    idzie w straty i jest szansa odzyskania KUP w przyszłych
    latach, wpisany w PIT - "przepada" podatkowo)

    >+ Spółka nie jest płatnikiem składek,

    Nie jest, ale UoPDoOF pozwala dowolnie zaliczyć ZUS: w koszt
    lub na PIT. A jeśli w koszt - to powinno to być wpisane
    w KPiR czyli "zapłacone przez spółkę" :)
    [...]
    >+ Chyba, że jak zwykle w ZUSie logika zostaje zawieszona....

    Y tam. Taka ogólnopodatkowa zasada... ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd