    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda z predkoscia utrudniajaca ruch innym kierujacym?
    Date: Thu, 08 Apr 2004 09:27:38 +0200
    <c4reoj$63b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl> <c4s1rk$gu9$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <u...@4...com>
    <c4slc4$9e7$1@inews.gazeta.pl> <c4tfjk$1dl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c4trj9$7bu$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@4...com>
    <c4u6hi$1bp$2@galaxy.uci.agh.edu.pl> <c4u700$j34$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@4...com>
    <c4uccg$dam$1@inews.gazeta.pl> <c50hrt$log$2@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c50im3$l6l$1@inews.gazeta.pl> <c50n7g$67b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <c50sl0$4m2$1@news2.ipartners.pl> <c510ok$8qq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <c518a9$ci2$1@news2.ipartners.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Riksza rzadko się w Polsce zdarza - a sytuacji, kiedy jedzie sobie
    > jednośladowy rower chyłkiem przy Twojej lewej krawędzi jezdni pod
    > prąd, a Ty nie możesz go wyminąć nie mogę sobie wyobrazić - pomijam
    > sytuację pijanego rowerzysty jadącego całą szerokością ;)

    Ok. Ulica Polna w Toruniu -w tej chwili jedna z dwóch tras prowadzacych
    przez miasto ze wschodu na zachód. Proponuję w godzinie szczytu
    przejchac się rowerem pod prąd, o ile masz dośc mocne nerwy.

    Ponieważ chcesz udowodnic że większe znaczenie ma faktyczna sytacja na
    drodze a nie przepisy to może weź pod uwagę faktyczne, przeciętne
    polskie drogi. Waskie uliczki, dziurawe szosy, poruszające sie po nich
    cięzarówki.
    I fakt że pojazd poruszający sie pod prąd jest *zawsze* zjawiskiem
    niespodziewanym.

    Jeżeli nie zaprzeczasz istnieniu sytuacji w ktorej nie od razu mozna
    rowerzyste WYPRZEDZIĆ to dlaczego sytuacja, gdy nie można rowerzysty
    WYMINĄC wydaje Ci się tak nieprawdopodobna?
    Rower jadący pod prąd zajmuje mniej miejsca niż rower jadący we
    własciwym kierunku?

    > [ciach]

    > Akurat to pod pierwszeństwo raczej nie podpada - bo z pierwszeństwem
    > mamy do czynienia w przypadku włączania się do ruchu, dróg

    Art. 2 PoRD:
    23) "ustąpienie pierwszeństwa" - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

    To pojęcie szerokie a Ty je zawężasz, bo to pasuje do Twoich teorii.

    > [ciach]

    > Jeśli masz skrzyżowanie, to skąd wiesz, czy po drugiej stronie też
    > jest jednokierunkowa?
    >
    > Czyżbyś jeździłą 'na pamięć'? Niedobrze...

    Weżmij sobie dwa małe samochodziki, narysuj na karteczce skrzyżowanie i
    "pojeździj" sobie samochodzikami, żeby zobaczyć na jakim pasie ląduje
    samochód skręcający pawidłowo w dowolną stronę na skrzyżowaniu?
    Czy istnieje jakikolwiek przypadek w którym może on trafic na swoim
    pasie na pojazd jadący prawidłowo a poruszający się w przeciwna stronę?
    To zadanie dla średnio rozgarniętego pierwszaka.
    Zanim go nie rozwiążesz, sugeruje trzymanie sie chodników. Na jezdni
    stwarzasz zbyt duże zagrożenie.

    > [ciach]

    > Ummm... Przepraszam bardzo, ale jak szeroki jest Twój samochód? 3m?
    > ;)

    Jak szerokie są przeciętne Polskie ulice w Twoim wymiarze?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl