  • Data: 2007-08-07 13:27:29
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:

    > Pewne mechanizmy mające tę cechę już są.
    > Ale w ogóle to fajny pomysł. Dorzucę równie dobry - ubezpieczam się.
    > Jeśli TU nie musiało za mnie płacić odszkodowania, to oddać składkę
    > (albo niech zostanie sprolongowana na następny rok).

    Myślę że nie muszę tłumaczyć, że takie postępowanie jest
    ekonomicznie nieopłacalne? Oznaczałoby to, że w danym roku składki
    zapłacą wyłącznie sprawcy wypadków, tym samym ewidentnie suma zebranych
    składek będzie mniejsza niż suma wypłaconych odszkodowań.

    > Tylko co z regesem jeśli:
    > - sprawca nieznany;

    To co teraz - fundusz ubezpieczeń gwarantowanych, czy jak on tam się
    nazywa

    > - sprawca nie żyje;
    > - sprawca niewypłacalny;
    > - sprawca nieosiągalny?
    > Słowem - co z regesem niewykonalnym?

    To jest problem zakładu ubezpieczeń. Wiadomo, że części (większości?)
    regresów nie da się wykonać, albo trzeba będzie długo czekać na spłatę
    (np. w ratach). Niemniej jednak jeśli obecnie ubezpieczenie kosztuje np.
    700zł bez możliwości regresu, to z możliwością regresu będzie o wiele
    tańsze. I efekt wychowawczy będzie większy, to na pewno spowoduje
    ZWIĘKSZENIE BEZPIECZEŃSTWA na drogach po stokroć bardziej niż światła
    mijania.

    Oczywiście kierowca powinien mieć możliwość wyboru - płacić więcej i
    wykupić ubezpieczenie bez regresu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz