  • Data: 2007-08-06 12:01:24
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Steel pisze:
    > Generalnie malo kiedy zdarza sie taka sytuacja ze "nagle" pojawia sie za
    > toba pojazd uprzywilejowany ze nie miales wczesniej szans go zobaczyc czy
    > uslyszec.

    Bardzo często się zdarza, że za Tobą w korku jedzie pojazd
    uprzywilejowany. Nie widzisz kogutów w lusterku, tylko światła mijania.
    Gdyby tylko pojazd uprzywilejowany miał je włączone, dość szybko byś
    dostrzegł o który pojazd chodzi, nawet jeśli jechałby on kilka
    samochodów do tyłu.

    > Nigdzie nie ma, w tej galezi watku, tez mowy o dobrej widocznosci!

    Mam inne zdanie na ten temat. Cały ten wątek dotyczy zasadności
    jeżdżenia na światłach podczas dobrej widoczności. Czy widziałeś gdzieś
    tutaj dyskusję na temat zasadności jazdy na światłach w nocy???

    > a mi zawsze sie wydawalo ze kazda ze sluzb wydaje inne "odglosy paszcza"
    > Generalnie nie ma problemu odroznic straz od karetki czy policji.
    > Ale moze to kwestia obycia.
    > Poza tym na kazdy taki sygnal powinienes ustapic drogi takiemu pojazdowi!
    > wiec odglos paszcza nie ma w zasadzie znaczenia.

    A co to ma do rzeczy? Jak słyszę odgłos paszczą, to nawet jeśli
    wiem, czy to karetka, czy policja, to co mi po tym, skoro nie wiem,
    który pojazd paszczę otwiera?

> [...]
    > dalszej odleglosci a z takiej koguta tez widac...

    > ale jak za toba stoi inny samochod (czy chocby ciezarowka) to i tak tych
    > swiatel bys nie zobaczyl! Po to jest tez sygnal dwiekowy!
    >
    > Nie dajmy sie zwariowac.
    >
    > Podam ci przyklad sloneczny dzien, piekna droga... wpadasz do lasu i...
    > nagle robi sie baaaaaardzo ciemno. Ciemne auto bez swiatel na tle lasu przy
    > drodze jest raczej slabo widoczne... i tu pomagaja swiatla mijania pomimo
    > rzekomo fajnej pogody i dobrej widocznosci.
    > Chyba nie zaprzeczysz?
    > Wiem bo codziennie jezdze droga przez las.

    To jest argument w stylu "trzeba jeździć na światłach, bo jak będzie
    zaćmienie słońca...".
    Poza tym zdecyduj się: albo "robi się bardzo ciemno" albo "rzekomo
    fajnej pogody".

    O co mi przede wszystkim chodzi w tym wątku: wszelkie nakazy typu pasy,
    światła ODUCZAJĄ kierowców MYŚLEĆ. Oduczają odpowiedzialności kierowcy
    za własne działanie. Oduczają myślenia, czy pogoda jest na tyle zła, że
    światła należy włączyć i jechać wolniej.

    Kampania reklamowa "włącz światła, włącz myślenie" jest moim zdaniem
    kuriozalnym nieporozumieniem. Prawidłowym hasłem byłoby "włącz światła,
    wyłącz myślenie".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz