  • Data: 2007-08-03 15:02:50
    Temat: Re: Jazda na świtłach w dzień ...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f8v3ou$94h$1@news.onet.pl P <A...@v...pl> pisze:

    > Liwiusz, a ja sie nie zgodze z Tobą .. pod względem świateł - to jest
    > najbardziej trafna decyzja.
    Ta decyzja jest tak samo mądra jak leczenie hemoroidów aspiryną - nie
    pomoże, ale pewnie nie zaszkodzi.
    Aby zmniejszyć liczbę kolizji/wypadków związanych z niedostatecznym
    widzeniem przez kierowcę innego pojazdu/pojazdów jest niedopuszczanie
    ślepych do kierowania pojazdami.
    Nie wiem jak teraz wygląda badanie wzroku kandydata na kierowcę bo prawka
    swoje robiłem dawno temu i wówczas to były śmieszne badania. Trzeba by być
    ślepym jak kret albo daltonistą, żeby nie dostać zaświadczenia o zdolności
    chociaż terminowo.
    Ale kiedy przechodziłem badania związane z uzyskaniem licencji (bawiłem się
    niegdyś w sporty motorowe, byłem zawodnikiem) to przetrzepali mi wzrok w
    każdą stronę, łącznie z badaniami w komorze bezświetlnej i innymi cudami.
    Może to powinno być normą?
    Drogie, ale i tak zapłacą pewnie kierowcy, a jak nawet nie, to się zwróci w
    postaci zmniejszenia kosztów leczenia ofiar. Na drogach się przeluźni,
    kierowcy będą w związku z tym mniej podenerwowani (też wpływ na poprawę
    bezpieczeństwa), emisja spalin spadnie (ekologia!) - same zyski.

    --
    Jotte