  • Data: 2004-05-02 09:47:13
    Temat: Re: Jazda bez zapietych pasow
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Golanski wrote:
    > IMHO pytanie powinno brzmieć: czy pasażera można ukarać ?
    > (Oczywiście, gdy przyjmie MK to inne sprawa.) Ja uważam, że za jazdę
    > zgodnie z przepisami odpowiada kierowca. Przecież pasażerem może być
    > ktoś, w tym dziecko, kto wcale nie musi znać PoRD.

    Ale z nauką jazdy jest chyba inaczej. Przecież kursant nie ma prawa
    jazdy, a za to mandatu nie dostanie ;-)
    W trakcie nauki odpowiedzialność za kursanta przejmuje chyba całkowicie
    instruktor. I to on ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu. Tym bardziej,
    że takie rzeczy jak niezapięcie pasów sam powinien zauważać i
    dydaktycznie poprawiać. Przecież kursant nie ma jeszcze odpowiednich
    nawyków i nie została potwierdzona jego znajomość przepisów ruchu
    drogowego - czyli w skrajnym przypadku może wogóle nie wiedzieć, że
    pasy trzeba zapiąć.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl