  • Data: 2004-05-02 19:07:43
    Temat: Re: Jazda bez zapietych pasow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:4cl9905fnrelu3sm0or26jr31applfggat@4ax.com...

    Pozwolę sobie odnieść się do tego kawałka dyskusji od mojego ostatniego
    postu, by nie mnożyć wiadomości.

    Co do mandatu za brak prawa jazdy dla kursanta, to zwracam uwagę, że
    wykroczeniem jest jazda bez WYMAGANYCH UPRAWNIEŃ. Kursant nie musi mieć
    prawa jady, więc i ukarać go za brak nie można.

    Co do mandatów. nie mam pod ręką aktualnego rozporządzenia w sprawie
    wysokości mandatów. Ale w tym uchylonym w pozycji B.I. znalazłem dwie
    pozycje:

    "Niekorzystanie, pomimo takiego obowiązku, z pasów bezpieczeństwa podczas
    jazdy" - 150 zł (art. 39 ust. 1 PoRD), oraz

    "Kierowanie pojazdem przewożącym pasażerów niekorzystających, pomimo
    takiego obowiązku, z pasów bezpieczeństwa" - 150 zł (art. 45 ust. 2 pkt 3
    PoRD)

    Z tego co pamiętam, to w obecnym rozporządzeniu jest chyba analogicznie.
    Na tej podstawie uważam, że na pewno można ukarać za brak pasów u kursanta
    jego samego. Zastanawiam się jedynie, czy instruktor nauki jazdy odpowiada
    w tym wypadku jak kierujący (dostał by wówczas również mandat), czy nie.