    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jakie wyroki w kraju sprawiedliwosci
    Date: Mon, 22 Nov 2004 12:30:50 +0100

    Dnia Mon, 22 Nov 2004 08:03:40 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm> napisa? w wiadomo?ci

    > pokonywania przeszkod jakim sa np. drzwi.
    >
    > Do drzwi strzelaj?? A je?li za drzwiami b?dzie ma?e dziecko, to te? b?d?
    > zabójcy ponownie usprawiedliwieni? Bo pan doczyta? a ja nie?
    > Bez urazy, ale nie mo?na pozwala? na tego typu zabójstwa, morderstwa,
    > pozbawianie ?ycia i usprawiedliwia? ich konieczno?ci? forsowania drzwi i
    > pomy?kami.

    Czyli pana zdaniem policja nie powinna wogóle używac broni palnej, bo mogą
    kogoś skrzywdzić. Mam rację?

    > Stra? po?arna jako? skutecznie radzi sobie siekierkami przy forsowaniu
    > drzwi.

    A jak po drugiej stronie drzwi stoi dziecko to siekierka może trafić go w
    głowę.
    Czy pan wogóle czyta co pan napisał poanie doktorze? Czy nie zauwaza pan
    subtelnej róznicy pomiędzy działaniami SWAT a działaniami straży pozarnej?

    > kulkami.
    >
    > Mog? zadzwoni? pod 998 je?eli nie wiedz? jak przej?? przez zamkni?te
    > drzwi. Stra? po?arna ch?tnie udzieli im lekcji. Wcale nie trzeba mie?
    > czo?gu do
    > otwarcia drzwi, ani pocisków, które rozbijaj? zamki.

    Dobrze, panie doktorze. Pan zadzwoni do strazy pożarnej i zapyta jak
    policja ma wejśc do mieszkania, w którym prawdopodobnie przebywa dwóch
    dobrze uzbrojonych bandytów.

    > W przypadku akcji przeciwko przest?pczo?ci zorganizowanej w ostateczno?ci
    > wystarczy przestrzeli? zamek zwyk?ym karabinem maszynowym, a nie trzeba
    > do tego celu u?ywa? broni g?adkolufowej z amunicj? ostr?.

    Panie doktorze, prosze się nie kompromitować.
    Dla pana wiadomości. Broń gładkolufowa została wprowadzona na wyposażenie
    policji właśnie dlatego, że jest skuteczniejsza, a jej użycie stwarza
    znacznie miejsze zagrożenie dla osób postronnych niz użycie broni
    wojskowej. Pocisk z kałasza może zabić nawet ponad kilometr od miejsca
    strzału, pocisk z broni gładkolufowej pokonuje zaledwie kilkaset metrów.
    Poza tym oglada pan za dużo filmów. Zeby otworzyć drzwi nie wystarczy
    przestrzelić zamek (nie mówiąc już o tym, że rykoszet po trafierniu w
    bryłę metalu uszkodziłby zapewne strzelającego). Strzelając w zamek uzyska
    się tylko tyle, że zamek się zablokuje i nie będzie można go otworzyć.
    żeby otworzyć drzwi trzeba wyrwać zamek z drzwi a zasuwę z futryny. I do
    tego właśnie służą miekkie ołowiane pociski do broni gładkolufowej.

    > odrobi lekcje,.
    >
    > Na drugi raz zanim zacznie pan broni? morderców prosz? zastanowi? si?,
    > czy wystarczy takie usprawiedliwienie, ?e s? oni z policji a przepisy
    > wymagaj? ?eby drzwi forsowa? akurat broni? g?adkolufow? u?ywan? równie?
    > do strzelania amunicj? gumow? podczas zamieszek.

    Nie rozumiem o co panu chodzi.

    > Pragn? zauwa?y? ?e to pan pisze bzdury, i? amunicja ostra jest niezb?dna
    > do tej broni, a ja panu udowodni?em, ?e nie jest potrzebna i powinni j?
    > usun?? z magazynów, aby kolejny raz nie dosz?o do takiej tragedii
    > zamordowania
    > niewinnych ofiar g?upich przepisów, które wymy?la za biurkiem jak wida?
    > imbecyl.

    Z całym szacunkiem udowodnił pan tylko swoją ignorancję w temacie.

    --
    Falkenstein
    skazania.