  • Data: 2008-09-18 17:42:50
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > W skrajnym przypadku: tak jak robotnicy, którzy remontowali mieszkanie
    > pod nieobecność właściciela, a potem nie chcieli się z niego wynieść.

    Ale oni nigdy nie mieli żadnego tytułu - nigdy nie byli lokatorami!

    > To nie jest tytuł prawny. To jest tylko ochrona posiadania. Przed
    > sądem właściciel może wykazać, że mieszkaniec tytułu prawnego właśnie
    > nie posiada, co będzie umożliwiało eksmisję.

    Czyli uważasz, że prawa nadawane ustawowo (np. ta ochrona
    posiadania/lokatorów) nie można określać tytułem prawnym? Hmm... Może i
    masz rację, ale co w takim razie powiesz na Art. 28(1) KRiO? Tytuł
    prawny? Nie tytuł prawny?

    [ciach]

    > Jest to dobry pomysł. Ale wystarczy tylko trochę zmienić ideę meldunku
    > - każdy może się meldować tam gdzie chce na podstawie własnego
    > oświadczenia.

    Zmiana nazwy IMHO byłaby ważna, bo ludziom będzie się ciągle mylić ze
    starymi nakazami meldunkowymi.