    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Date: Fri, 5 Oct 2007 23:34:43 +0200

    On Fri, 5 Oct 2007, Foti wrote:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał
    > Co ty za przeproszeniem pieprzy......

    Powiedzmy, że zarzut postawił nienajszczęśliwszy.
    Natomiast SKUTEK IMO jest właściwy.

    > Jak wezme pożyczkę to nie wolno mi jej wydac na loda a na kisiel wolno?

    Ależ wolno.
    Ale nie wolno wydać na to żeby opłacić ekipę która kogoś obije
    albo coś podobnego.
    Przestępstwem IMO nie jest tu WZIĘCIE tych pieniędzy, tylko WYDANIE
    pieniędzy które są "nie swoje".

    > Skoro bank mi dał pożyczke nie na konkretny cel to ma w dup.... co ja zrobie
    > z pieniedzmi

    Stajesz się dla niego groźnym konkurentem, a ustawa ograniczająca
    konkurencję w tym zakresie jest prosta:
    +++
    Art. 171.
    1. Kto bez zezwolenia prowadzi działalnoœć polegajšcš na
    gromadzeniu œrodków pieniężnych innych osób fizycznych,
    prawnych lub jednostek organizacyjnych nie majšcych
    ^^^^^^^^
    osobowoœci prawnej, w celu udzielania kredytów, pożyczek
    pieniężnych lub obcišżania ryzykiem tych œrodków w inny
    sposób, podlega grzywnie do 5.000.000 złotych i karze
    pozbawienia wolnoœci do lat 3.
    ---
    (w końcu zajrzałem :>)

    > Mam spłacić pożyczke
    > A ja mam chęc dać kasę bratu.
    > I bankowi nic do tego

    Bankowi NIC, o tyle samo, o ile nic przedsiębiorcy wobec konkurenta,
    ktory jakoś łamie prawo. Może go spokojnie podkablować do urzędów
    skarbowych, pracy, ZUSu, wydziału policji od przestępczości gospodarczej
    itp - jaki tam na niego hak ma ;)
    I dokładnie tak jest tu.

    > Pożyczył mi i niech pilnuje czy spłącam to jego rola.

    Ale podkablować o prowadzeniu nielegalnej działalności bankowej też
    mu wolno :>

    pzdr, Gotfryd