    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Date: Fri, 5 Oct 2007 23:22:04 +0200

    On Fri, 5 Oct 2007, Liwiusz wrote:

    > I jeśli B dostaje kredyt, a A, nie, to znaczy, że B posiada takie
    > zabezpieczenia, że przekonuje bank do dania mu pieniędzy. Teraz, jeśli B
    > przekaże pieniądze A, to bank - w razie niewypłacalności A, i tak będzie mógł
    > ściągnąć pieniądze od B.

    IMO to jest bez znaczenia.

    > Ale przede wszystkim mi chodziło o kategoryczne twierdzenie, że biorący
    > pożyczkę nie może zrobić komuś darowizny. Może - jeśli umowa z bankiem
    > umożliwia mu swobodne dysponowanie otrzymaną gotówką.

    Znaczy mogę zbierać od różnych osób pieniądze i te pieniądze
    przeznaczać na pożyczki, zarabiając na tym lub nie?
    Nie jest to aby zabroniona działalność, znaczy dozwolona jak
    się prowadzi zarejestrowany bank?

    Fakt, że tym "kimś" (pożyczającym) jest akurat bank, IMO jest
    bez znaczenia.
    Źle gadam?

    pzdr, Gotfryd