    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Date: Fri, 5 Oct 2007 23:18:17 +0200

    On Fri, 5 Oct 2007, Tristan wrote:

    > (autor Johnson
    >
    > No nie, bo brat Adama dla banku może być niewiarygodny. I bank za brata
    > Adama wykładać zamiaru nie ma. A Adam może ma taki zamiar. W końcu dla
    > Adama to brat a dla banku obca dusza. No i Adam to Adam a bank to
    > korporacja.
    >
    > Generalnie bank chce dać kredyt komuś, kto rokuje spłatę. Jeśli Adam rokuje
    > to nie widzę problemu...

    Ale ja widzę problem.
    Jakby brat miał pieniądze, to by bratu pożyczył i by problemu nie było.
    Skoro W TYM CELU zaciąga pożyczkę bankową, to znaczy że chce pożyczyć
    bratu NIE SWOJE pieniadze, prawda?
    Ktoś mi (tu?) kiedyś wykładał, że chyba to się formalnie "kredyt"
    nazywa (nieważne, jak tam używane jest potocznie :)), tak czy siak
    jest działalność zastrzeżona dla banków i dość wymierne kary za
    nią grożą :]

    Mi się wydaje, że (choć to może na absurd wyglądać), weksel ma
    w tym momencie same plusy.
    Przecież biorący pożyczkę KUPUJE weksel... :>

    > No ale idea jest właśnie taka, że to nigdzie nie wychodzi.

    A JEŚLI wyjdzie?

    pzdr, Gotfryd