  • Data: 2008-09-17 00:59:42
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć komputer przed wizyta policji - Poradnik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Sep 2008, PlaMa wrote:

    > kurcze a co z instalacjami systemu z bootowanych plyt? Chocby XP, Ubuntu. Jak
    > włącze bootowanie z CD to chyba nie moge wpisac hsla, jak nie wpisze hasla to
    > sys nie moze sie zainstalowac?

    NAJPIERW instalujesz, PÓŹNIEJ szyfrujesz.
    Rozwalenie boot blocków grozi "unieruchomieniem systemu", m.in. stąd
    potrzeba zrobienia sobie dysku ratunkowego.
    BTW:
    Mnie TC zaskoczył odmową szyfrowanie dysku bez zrobienia sobie dysku
    ratunkowego :P, więc na razie czeka na lepsze czasy.
    Jak dla mnie objaw jest groźny - program który "lepiej wie" co JA mam
    robić budzi ostrożność. Całkiem jak same Windowsy :[
    Niby dla przeciętnego użyszkodnika ma to być "zabezpieczenie", pytanie
    dlaczego nieusuwalne i po co mam specjalnie stację dyskietek montować :>
    albo nagrywać płyty...

    pzdr, Gotfryd